۲ طرح مهم حوزه راه کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور مسئولان کلنگ زنی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج در آیین آغاز به کار طرح‌های حوزه راه، بهره برداری از این طرح‌ها را از نظر اقتصادی و فرهنگی برای استان ارزشمند دانست.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: بهره برداری از این طرح‌ها باعث رفع نقاط حادثه خیز و پایداری امنیت در جاده‌های استان عنوان کرد.
 
نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هم گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان، مسافرانی که قصد تردد از این استان را دارند باید مسیر‌های زیادی برای خروج از کهگیلویه و بویراحمد طی کنند.
 
نیک اقبالی محور بابامیدان به یاسوج رایکی ازجاده‌های مهم استان برشمرد و افزود: بیش از ۳۳ درصد تصادفات جاده‌ای در محور بابامیدان- یاسوج و سمیرم انجام می‌شود.
 
او اعتبار این طرح را ۷ هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: ۱۲کیلومتر از این طرح در مرحله اول که از زندان مرکزی تا پل مختار است با ۷۷ میلیارد تومان نقدینگی تامین اعتبار و پیمانکار مشخص شده و ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
 
حاجی زاده معاون عمرانی استاندار هم گفت: در گزارش کمیسیون ایمنی راه‌های استان ۴ نقطه در استان بیشترین حوادث را دارند که در دستور کار قرار گرفته است.
 
حاجی زاده با بیان اينکه یکی از این ۴ نقطه یازده و نیم کیلومتر محور یاسوج است افزود: ۱۱ و نیم درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به این جاده است.
 
حاجی زاده بیان کرد: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای رفع نقطه حادثه خیز تنگ چویل، ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای زیرگذر سوق و ۳۵ میلیارد تومان برای رفع نقطه حادثه خیز تونل گل زردون اختصاص یافت.
 
حاجی زاده کمربندی یاسوج سمیرم، ورودی دهدشت-محورتنگ چویل دیشموک به خوزستان- وتونل گل زردون را ازمهمترین نقاط حادثه خیزاستان برشمرد که رفع آن در اولویت قرار دارد.
 
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.