نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اینک حدود 68کیلومتر بزرگراه با اعتباری افزون بر 2 هزار میلیارد ریال در سطح این شهرستان ها در دست ساخت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ غلام محمد زارعی گفت: طول بزرگراه های احداث شده در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد تا قبل از دولت یازدهم کمتر از 30کیلومتر بوده است.

وی افزود که با ساخت 72 کیلومتر بزرگراه جدید در کهگیلویه و بویراحمد در دولت یازدهم طول بزرگراه های این استان از 50 به بیش از 122 کیلومتر رسید و حدود 200 کیلومتر بزرگراه در استان نیز در حال ساخت است.

زارعی تصریح کرد که حدود نیمی از طول این بزرگراه ها در شهرستان های بویراحمد و دناست.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت که ظرف سه سال گذشته همچنین افزون بر 900کیلومتر راه روستایی در سطح این 2 شهرستان بهسازی و آسفالت شده که خود بیانگر اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به مناطق محروم و روستاهاست.

 هم اینک نیز 473 کیلومتر طرح بهسازی و آسفالت راه های روستایی در بویراحمد و دنا در دست اجراست.

زارعی با اشاره به توسعه زیرساخت ها و حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی در شهرستان های بویراحمد و دنا گفت که طرح توسعه فرودگاه یاسوج، اتصال آزاد راه یاسوج به شبکه اصلی آزادراهی کشور و خط راه آهن یاسوج - اقلید از دیگر طرح های بزرگ حوزه راهسازی در حوزه شهرستان های بویراحمد و دناست.

وی ابراز داشت که طرح توسعه فرودگاه یاسوج و افزایش طول باند از 2 هزار و 600 متر به سه هزار و 200 متر هم اینک با اعتباری افزون بر 300 میلیارد ریال در مرحله بهره برداری است.

زارعی اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز - اصفهان و همچنین در اولویت قراردادن استان کهگیلویه وبویراحمد برای اتصال به شبکه ریلی کشور را در سال 96 در دولت یازدهم یادآور شد و گفت که با تحقق این مهم این استان به طور کامل از بن بست جاده ای خارج و به عنوان مرکز و حلقه اتصالی کریدور شمال به بنادر جنوبی کشور نقش آفرینی خواهد کرد.

وی گفت که مطالعات اولیه برای اتصال این استان به آزاد راه شیراز- اصفهان به اتمام رسیده و این طرح برای آغاز عملیات اجرایی آماده جذب سرمایه گذار و تامین اعتبار است.

زارعی میزان سرمایه گذاری اولیه برای این طرح را افزون بر 10 هزار میلیارد ریال ذکر کرد.

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه دارد که حدود چهار هزار و 500 کیلومتر آن راه‌های روستایی است.

حدود 2 هزار و 500 کیلومتر از این میزان راه روستایی در استان آسفالت شده است.

شاخص آسفالت راه روستایی در این استان حدود 42 درصد اعلام شده که فاصله زیادی با میانگین حدود 78 درصدی کشور دارد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت که در این دولت همچنین افزون بر 2 هزار و 140 میلیارد ریال طرح عمرانی در بخش های مختلف در این شهرستان ها به بهره برداری رسیده است.

بیش از نیمی از جمعیت 713 هزار نفری استان کهگیلویه وبویراحمد در این 2 شهرستان سکونت دارند.

شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت با جمعیتی افزون بر 43 هزار نفر در 35 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.