حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: با اشتغالزایی، سرمایه‌گذاری و جهش تولید می‌توانیم اقدامات دشمن را خنثی کنیم که این موضوع نیاز به وحدت و همکاری دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری ایلام با انتقاد از وضعیت بیکاری گفت: با وجود منابع طبیعی و سرمایه‌های مادی و معنوی در این استان، سزاوار نیست که مردم بیکار باشند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به گلایه‌های به حق مردم از روال امور اداری در دستگاه‌های مختلف اعم از قضائی و اجرایی ادامه داد: مردم گله دارند کار‌های ما در ادارات به سرعت انجام نمی‌شود ، بوروکراسی، کاغذ بازی و پیچیدگی‌های اداری سبب شده مردم برای انجام یک کار کوچک زمان زیادی را صرف کنند که این گلایه‌ها درست است.

او از مسئولان خواست تا با تشکیل جلساتی، مشکلات مردم را بررسی و برای رفع آن چاره‌اندیشی کنند.

رئیس قوه قضائیه برای حل مشکلات مردم استان در دستگاه قضائی به رئیس کل دادگستری ایلام دستور داد در دادگستری‌ها یک نفر کارش این باشد که کار افرادی که مراجعه کرده و کارشان درست نشده است را پیگیری کند.

او  تاکید کرد: مردم از ما انتظار دارند و باید کارشان زود انجام شود.

لزوم پیگیری حل مشکل کارخانه سیمان دهلران

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شرایط تحمیلی دشمن و تحریم‌های ظالمانه افزود: با اشتغالزایی، سرمایه‌گذاری و جهش تولید، می‌توانیم اقدامات دشمن را خنثی کنیم که این موضوع نیاز به وحدت و همکاری دارد.

رئیس دستگاه قضا ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها را بیکاری دانست و بیان کرد: لیستی از پروژه‌های نیمه تمام تهیه و موارد مربوط به آن باید پیگیری شود، باید بررسی کرد چه میزان پروژه نیمه تمام در استان داریم، پروژه‌ای هفده هجده سال طول کشیده، اینگونه نمی‌شود. قوه قضائیه در این زمینه کمک می‌کند؛ در صورت وجود قصور و تقصیر برخورد باید صورت گیرد.

او در ادامه به رئیس سازمان بازرسی دستور داد، مساله کارخانه سیمان که در این جلسه به آن اشاره شد را روز شنبه، ۲۶ تیر پیگیری کند .

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه انصاف نیست مردم از ناحیه افرادی که یا برنامه ریزی صحیح یا نظارت صحیح نمی‌کنند تحت فشار باشند، گفت: کنترل بازار و جلوگیری از گرانفروشی بخش عمده‌ای از آن به عهده تعزیرات است، حتی در مواردی که مربوط به قوه قضائیه هم نمی‌شود، دادستانی کل کشور به سازمان تعزیرات کمک کند، چنانچه کسی مرتکب جرم می‌شود و جنسی را احتکار می‌کند و یا متقلبانه با قیمت بالاتر می‌فروشد، دادستان‌ها با این موارد برخورد کنند.

رئیس قوه قضائیه، در ادامه اظهارات خود در جلسه شورای اداری، به دادستان و رئیس کل دادگستری استان دستور داد تا در مورد اجرای احکام بررسی‌هایی داشته باشند و اگر احکامی اجرا نشده علت آن را بررسی کنند و به مردم توضیح دهند.

او در بخش پایانی این جلسه دو دستور برای پیگیری به معاون اول قوه قضائیه داد.

رئیس قوه قضائیه از حجت‌الاسلام مصدق معاون اول قوه قضائیه خواست، دادخواست ایثارگران که در حال حاضر در دیوان عدالت اداری است  را پیگیری کند، اگر بررسی شده و نیاز به توضیح است توضیح دهند و اگر بررسی نشده دنبال کنند.

او همچنین به معاون اول دستگاه قضا دستور داد تا رای ۵۵۳ که در دیوان عالی صادر اما اجرا نشده است را پیگیری کند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.