یک فعال مدنی و اقتصاددان بنگلادشی نشان افتخار المپیک سال ۲۰۲۰ را دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پروفسور محمد یونس بنگلادشی، اقتصاددان کارآفرین اجتماعی، فعال مدنی و برنده جایزه نوبل صلح، در جریان مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو در ۲۳ جولای، دومین نشان افتخار تاریخ بازی های المپیک را دریافت خواهد کرد.

این نشان توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) برای بزرگداشت افراد برجسته‌ای که از طریق ورزش دستاورد‌هایی در آموزش، فرهنگ، توسعه و صلح داشته اند، تهیه شده است.

پروفسور محمد یونس، که اغلب او را "بانکدار جهان برای فقرا" می‌نامند، به پاس کار گسترده خود در بخش "ورزش برای توسعه"، از جمله تاسیس Yunus Sports Hub، یک شبکه تجارت جهانی که راه حل‌هایی از طریق ورزش ایجاد ارائه می‌کند، نشان افتخار را دریافت خواهد کرد.

او در چندین پروژه با IOC همکاری کرده است، از جمله عناصر آموزشی برنامه رهبران جوان IOC، اردوی صلح جوانان و Athlete۳۶۵ -شتاب دهنده کسب و کار (اولین برنامه کارآفرینی جامع برای کمک به المپین ها)

برنده نشان افتخار المپیک ۲۰۲۰ توسط هیئت داوری برجسته‌ای که از هر پنج قاره نمایندگانی در آن حضور داشتند، انتخاب شد. توماس باخ رئیس IOC ریاست هیئت داوری را بر عهده داشت.

اولین نشان افتخار المپیک در بازی‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ ایجاد شد و قرار است در مراسم افتتاحیه هر دوره بازی‌های المپیک تابستانی اهدا شود.

اولین نشان افتخار المپیک در ۵ آگوست ۲۰۱۶، در جریان مراسم افتتاحیه بازی‌های ریودوژانیرو، به کیپ کینو، المپین کنیایی و به وجود آورنده تغییرات اجتماعی کنیا اهدا شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار