مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان از کاهش ۵۰ درصدی سرقت سیم طی دو ماهه اخیر نسبت به ماه‌های قبل‌تر با همکاری نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سلیمانی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، در دیدار سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان با وی گفت: ۶۵۰ هزار مشترک در شمال استان کرمان از خدمات صنعت برق استفاده می‌کنند.

او با اشاره به اینکه ۲۰هزار کیلومتر شبکه توزیع در شمال استان کرمان با نصب بیش از ۱۶هزار دستگاه ترانس کار انتقال و توزیع برق را انجام می‌دهد، افزود: پشتیبانی و کنترل این حجم از شبکه کاری پیچیده است و لذا با همکاری نیروی انتظامی این امر محقق می‌شود.

سلیمانی از کاهش ۵۰ درصدی سرقت سیم و شبکه توزیع در شمال استان کرمان در دو ماهه اخیر نسبت به ماه‌های قبل تر خبرداد و گفت: به منظور کاهش تلفات و سرقت انرژی در شهرستان رفسنجان، ۷۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در دستور کار قرارگرفته است که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر آن به پیمانکاران ابلاغ شده است.

 او تصریح کرد: در شهر کرمان نیز کار‌های اولیه و مطالعاتی این طرح به میزان ۳۵۰ کیلومتر انجام شده است که با اجرای این طرح به زودی بیش از یک هزار کیلومتر شبکه سیمی در شمال استان به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد.

سلیمانی بیان کرد: بیش از ۴۵ درصد بار فنی و مالی شمال استان مربوط به شهرستان کرمان و بیش از ۳۰درصد در رفسنجان و قریب ۱۰ درصد شهرستان زرند است.

او همچنین یکی از علت‌های اصلی خاموشی‌های ناخواسته اخیر را استخراج غیرمجاز دستگاه‌های رمز ارز دانست و گفت: با همکاری نیروی انتظامی و تلاش همکاران این شرکت تاکنون یک هزار و ۷۵۰ دستگاه ماینر یا رمز ارز غیرمجاز در شمال استان کشف و ضبط شده که ۵۵۰ دستگاه مربوط به دوماه اخیر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان، پیک مصرف شبکه در شمال استان کرمان را بیش ۸۰۰ مگاوات ذکر کرد و افزود: از این مقدار بیش از ۵۰ درصد در بخش صنعتی و کشاورزی استفاده می‌شود.

 سردار ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان نیز به اتفاق هیئت همراه برای همراهی و همکاری با برق شمال کرمان در قالب کارگروه‌های تخصصی اعلام آمادگی کرد و گفت: قطعا روز‌های بهتر و موثرتری با حل مشکلات قبلی در این شرکت رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار