پرونده طرح‌های «انرژی به کاشانه» و «کودکان حافظ انرژی» با تقدیر از نفرات برتر در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان بسته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اختتامیه طرح‌های «انرژی به کاشانه» و «کودکان حافظ انرژی» امروز با تقدیر از نفرات برتر و با حضورمدیران ادارات کل محیط زیست و آموزش و پرورش و سرپرست امور بانوان استانداری کرمان در محل سالن اجتماعات شهید بافنده شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان برگزار شد.

حمید علیزاده، مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با اشاره به اجرای طرح برق امید در کشور، هدف از اجرای این طرح‌ها را تغییرنگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست اعلام کرد و گفت: دو «انرژی به کاشانه» و «کودکان حافظ انرژی» به دنبال طرح برق امید در شمال استان کرمان اجراشده است.

او بابیان اینکه در طرح «انرژی به کاشانه» بانوان خانه دار با کاهش مصرف انرژی برق خانوار در رقابت با سایر بانوان ارزیابی می‌شوند، افزود: در این طرح بیش از ۵ هزار مشترک به صورت مستقیم و حدود ۱۰ هزار مشترک به صورت غیرمستقیم از دوره‌های آموزش مدیریت مصرف انرزی برق بهره مندشدند.

علیزاده تصریح کرد: در این طرح ۱۳۳ مشترک اقدامات مدیریت مصرف را انجام دادند و راهکار‌های خود را برای شرکت مشاهیر نیروی جنوب ارسال کردند که پس از داوری از سوی کارشناسان شرکت مشاور به ۳۰ نفر از بانوان که بالاترین امتیاز را کسب کرده اند، جوایزی اهدا خواهد شد.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به طرح «کودکان حافظ انرژی» اشاره کرد و گفت: در این طرح، جامعه هدف دانش آموزان پیش دبستانی و دوره اول و دوم دبیرستان (زیر ۱۳ سال) هستند که در بخش‌های (نقاشی، کاردستی، قصه، شعر، نمایش و روزنامه دیواری) طرح‌های اصلاح الگوی مصرف یا راهکار‌های فرهنگ سازی مدیریت مصرف در جامعه را از طریق بستر فضای مجازی برای شرکت مشاهیر نیروی جنوب یا دفتر مدیرتی مصرف ارسال کردندکه پس از داوری از مجموع ۶۸۰ اثر ارسالی از ۱۳۵ مدرسه، تعداد ۳۰ اثر دارای بیشترین امتیاز بودند که به دانش آموزان صاحب اثر جوایزی اهدا خواهد شد.

علیزاده، آموزش و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق در ۸۱۵ خانواده (۸۱۵ نفربه صورت مستقیم و ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم) و کاهش بار لحظه‌ای از سوی جامعه هدف به میزان ۰.۲ مگاوات را از اهداف این طرح‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار