در رنگ بندی جدید کرونایی ۵ شهرستان استان مرکزی تغییر رنگ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق رنگ‌بندی جدید کرونایی وزارت بهداشت، ۵ شهرستان استان مرکزی تغییر وضعیت دادند و ۷ شهرستان در وضعیت قبلی باقی ماندند.

بر اساس این رنگ بندی که از ۲۴ تیر در استان مرکزی قابل اعمال است ۳  شهرستان خمین، ساوه و محلات در وضعیت قرمز قرار دارند ۷ شهرستان اراک، تفرش، آشتیان، فراهان، خنداب، دلیجان در وضعیت نارنجی هستند و وضعیت ۳ شهرستان کمیجان، شازند و زرندیه در وضعیت زرد قرار دارد.

بر این اساس شهرستان ساوه که تا پیش از این نارنجی بود قرمز شده و شهرستان دلیجان از قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده است.

همچنین شهرستان آشتیان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده و شهرستان‌های شازند و زرندیه از نارنجی به زرد تغییر رنگ داده اند.

با این حساب خمین و محلات بدون تغییر وضعیت و قرمزند، اراک، تفرش، خنداب و فراهان بدون تغییر وضعیت نارنجی و کمیجان هم بدون تغییر در وضعیت زرد باقی ماند.

دکتر سید محمد جمالیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان سرایت پذیری و قدرت کشندگی موج پنجم بالاتر از انواع قبلی است و هر چه پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم، مدت زمان این پیک کوتاه‌تر خواهد بود.

جمالیان از مردم خواست به منظور حفظ سلامتی و جان خود و دیگران و عزیزان خود، این موج را شوخی نگیرند و کاملا و با جدیت روز‌های نخست شیوع این بیماری، شیوه نامه‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.