کشف ۵ دستگاه ماینر غیر مجاز در شهرستان قاین

رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از کشف ۵ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در هفته گذشته در شهرستان قاین خبر داد.

حسینی رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: به دنبال اجرای طرح‌های شناسایی و کشف ماینر‌های غیر مجاز در استان طی بازدید‌های کارشناسان و پرسنل شرکت توزیع نیروی برق استان در هفته گذشته، ۵ دستگاه رمز ارز غیر مجاز از یک واحد صنعتی در قاین که به حالت تعطیل درآمده بود کشف شد.

او افزود: مجموع تقریبی ظرفیت دستگاه‌های کشف شده ۱۰ کیلو وات است که با همکاری نیرو‌های انتظامی در این شهرستان شناسایی شد و متخلفین در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسینی ادامه داد: مجموع دستگاه‌های کشف شده غیر مجاز استخراج رمز ارز از ابتدای طرح شناسایی و مبارزه با ماینر‌های غیر مجاز در استان ۴۱۰ دستگاه و با مجموع ظرفیت ۹۲۰ کیلوات است که ظرفیت این دستگاه‌ها معادل مصرف برق هزار و ۵۰۰ خانوار است.

رئیس گروه نظارت و کنترل لوازم اندازه گیری شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تصریح کرد: استفاده غیرقانونی از برق برای رمز ارز‌های غیر مجاز باعث ایجاد نوسان در شبکه برق شده و علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، از عمده دلایل قطعی برق در روز‌های اخیر بوده است.

او در پایان عنوان کرد: از همه مشترکان درخواست می‌شود ضمن رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به خصوص در ساعت‌های پیک بار، هرگونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیر مجاز را به شماره ۶- ۳۲۴۰۰۵۸۵ -۰۵۶ اطلاع و از پاداش نقدی تا سقف بیست میلیون تومان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.