مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از در دست احداث بودن نیروگاه بادی با ظرفیت ۵۰ مگاوات در شهر درح خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دادگر مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: با انجام سرمایه گذاری‌های مختلف و اعلام آمادگی ما به سرمایه گذاران بخش خصوصی، می‌توانیم گام مهمی در توسعه صنعت برق و افزایش ظرفیت‌های برقی استان برداریم.

او افزود: در حال حاضر یک نیروگاه بادی‌ در شهر درح در حال احداث است و با سرمایه گذاری‌های مختلف می‌توانیم شاهد توسعه پروژه‌های برقی در استان باشیم.

دادگر به بحث نیروگاه‌های خورشیدی استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در سه شهرستان خوسف، سربیشه و بشرویه نیروگاه خورشیدی با مجموع برق تولیدی ۱۸ مگاوات و همچنین ۴۵۶ انشعاب نیروگاه کوچک و خانگی محدود به ظرفیت با مجموع برق تولیدی ۵ مگاوات وجود دارد که به طور کل مجموع ظرفیت شان به ۲۳ مگاوات می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی عنوان کرد: چاه‌های کشاورزی که معمولا شروع برداشت آن‌ها از اردیبهشت ماه بوده است با توجه به کم آبی و بارش‌های کم کشاورزان از اسفند پارسال برداشت آب را از آن ها شروع کرده اند و همچنین کم بارانی و افت آب مخازن باعث شده است تا ۵۰ تا ۶۰ درصد از ظرفیت نیروگاه‌های برقی استان بدون استفاده بماند.

او اظهار کرد: درصد مصرف برق واحد‌های صنعتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد افزایش داشته است و در کل می‌توان گفت مصرف برق استان در تمام زمینه‌ها شاهد افزیش ۲۰ درصدی بوده است.

دادگر بیان کرد: میانگین رشد بار سالانه تا پارسال ۱.۸ درصد بوده است که از پارسال تاکنون این میزان به ۲۰ درصد رسیده و شامل افزایش ۱۰ درصدی است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به بحث ماینر‌ها اشاره کرد و گفت: تا امروز از ۵۷ مشترکی که اقدام به نصب دستگاه استخراج رمز ارز کرده اند تعداد ۳۴۶ دستگاه ضبط شده که ۱۵۰ دستگاه‌ به عنوان کالای قاچاق تشخیص داده شده است و در مجموع به پرداخت ۴۴۰ میلیون تومان جریمه محکوم شده اند.

او در پایان افزود: بحث روشنایی تزئینی ساختمان‌های مسکونی در استان ما زیاد شده است که ۴.۱ مگاوات برق معادل یک واحد صنعتی بزرگ برق مصرف می‌کنند که باید نسبت به خاموشی آن‌ها همکاری‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.