محمدعلی طالبی گفت: تعامل و ارتباط خوب بین مسئولین و ائمه جمعه باعث می‌شود تا محل‌های اقامه نماز جمعه، پایگاهی برای رفع مسائل و مشکلات مردم باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد در نشست شورای اقامه نماز استان با اشاره به لزوم جلب مشارکت و کمک‌های خیرین در برنامه‌های این حوزه، گفت: به منظور انجام اقدامات اثر بخش به صورت خاص در حوزه اقامه نماز و به صورت عام در حوزه اشاعه شعائر دینی، باید همراهی و همکاری جدی مردم را با جریان فعالیت‌های این حوزه داشته باشیم.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر با همت و یاری خیرین اقدامات اثرگذار خوبی در سطح استان و کشور صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: لازم است بستر مناسبی جهت مشارکت بیشتر مردم و خیرین در همه حوزه‌ها اعم از پروژه‌های عمرانی و خدمات زیربنایی، فراهم سازی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها برای اقامه نماز در قالب ساخت مسجد و نمازخانه در محل‌های مورد نیاز و نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت نماز، دنبال شود.

استاندار یزد ادامه داد: مطمئنا با جلب مشارکت مردم و خیرین و همکاری و همراهی دستگاه‌های مسئول و مدیرانی که در حوزه اقامه نماز وظیفه و مسئولیت دارند یا به نوعی می‌توانند در حوزه کاری خود اقداماتی را انجام دهند، می‌توان فضای شهر و استان را بیش از پیش به سمت اجرای شعائر دینی و به ویژه اقامه نماز هدایت کرد.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کمبود فضا‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در بافت‌های جدید شهری، الزامات قانونی برای ایجاد و تامین چنین فضا‌ها و امکاناتی را ناکافی دانست و تصریح کرد: در این راستا باید برخورداری محلات و مناطق مختلف شهر یزد از امکانات مذهبی مثل مساجد مورد پایش قرار گرفته و در قالب یک نقشه GIS( جی آی اس) توسط شهرداری و دستگاه‌های مسئول ارائه شود تا بر اساس آن برای مناطق شهری نیازمند توجه بیشتر، برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

او در ادامه به توجه ویژه به تامین امکانات و فضا‌های مورد نیاز مناطق مسکونی جدید در ضوابط و سیاستگذاری، تدوین آیین نامه‌ها و دستور العمل‌های مربوط به ساخت فضا‌های جدید مسکونی تاکید کرد.

طالبی با بیان اینکه نماز جمعه صرفا یک مراسم مذهبی نیست بلکه به عنوان یک مراسم عبادی _سیاسی مطرح می‌شود، اظهارداشت: بخشی از بعد سیاسی نماز جمعه به ظرفیت‌های خوبی که نماز جمعه دارد و می‌تواند به خدمت مردم در بیاید، بر می‌گردد.

او  به برپایی میز خدمت در حاشیه پایگاه‌های اقامه نماز جمعه اشاره کرد و گفت: برپایی میز خدمت در نماز جمعه یزد، شهرستان‌ها و اطراف یزد، با حضور مدیران دستگاه‌های استان و طرح بدون واسطه و مستقیم مسائل و مشکلات توسط مردم، نمونه‌ای از ظرفیت خوبی است که می‌تواند در نماز جمعه مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار یزد با بیان اینکه روحیه‌ی تعاملی موجود بین مسئولین و ائمه جمعه استان یزد باید حفظ و تقویت شود، اظهارداشت: ارتباط خوب بین مسئولین و ائمه جمعه باعث می‌شود تا علاوه بر اینکه جامعه از تاثیرات روحی، اعتقادی و سیاسی شرکت در نماز جمعه بهره مند می‌شود محل‌های اقامه نماز جمعه، به عنوان پایگاهی برای رفع مسائل و مشکلات مردم و طرح بعضی از موضوعات باشد.

انتهای پیام/ غ

برچسب ها: نماز جمعه ، میز خدمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۲۲ تير ۱۴۰۰
بله