مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری خبر داد؛

افتتاح ۱۳۷ واحد نوسازی شده در محلات هدف استان تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز ۲ هزار و ۷۳۰ متر در قالب ۱۳۷ واحد مسکونی در قالب نوسازی واحد‌های مسکونی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی عبوری مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری در مراسم افتتاح  ۵۱ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی در قالب طرح‌های مختلف به بهره برداری می‌رسد، تصریح کرد:  این واحد‌ها  شامل ۲۸ هزار و ۵۱۸  واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن مشتمل بر پروژه‌های "انبوه سازی" و "واگذاری گروهی زمین"، واحد‌های مشارکت شده با بخش خصوصی و واحد‌های نوسازی شده در محلات هدف بازآفرینی شهری در سراسر کشور است که  افتتاح و به متقاضیان واگذار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ که وزیر راه و شهرسازی ۱۴۵ هزار واحد از تعهدات ۴۰۰ هزار واحدی اقدام ملی مشترک را بر عهده شرکت بازآفرینی شهری ایران گذاشت، گفت: شرکت باز آفرینی شهری هم مانند دیگر مجموعه‌های همکار در تولید و عرضه مسکن برنامه‌های اجرای خود را شروع کرده است.

او تصریح کرد: ۱۰۰ هزار واحد به شکل خود مالکی در دست ساخت بوده و عملیات اجرایی ۴۰ هزار واحد شروع شده است. برای شروع باقی واحد‌ها نیز منتظر تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم و طی تفاهم‌نامه‌ای که با بانک مسکن داریم، این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

عبوری ادامه داد: علاوه بر این ۴۵ هزار واحد نیز در زمین‌های ملکی شرکت بازآفرینی شهری ایران در دست ساخت است و این ۱۰ هزار واحد که به عنوان بزرگ‌ترین پروژه تولید مسکن در کشور که شامل احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر بندرعباس بود، با اعتباری بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان در حالی آغاز شد که بزرگ‌ترین پروژه تولید مسکن در کشور به شمار می‌آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نوسازی ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده سراسر کشور را آغاز کرده‌ایم، گفت: از این ۱۰۰ هزار واحد به حدود ۴۰ هزار واحد تخصیص تسهیلات داده شده و شرکت باز آفرینی شهر هم حدود ۴۰ هزار واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کرده است.

او ادامه داد: خوشبختانه در افتتاحیه‌ای که آبان ماه سال گذشته داشته‌ایم، از مجموع ۱۱ هزار واحد باز آفرینی شهری بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ واحد متعلق به نوسازی خود مالکی بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری بیان کرد: از ۲۸ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن هم حدود ۱۱ هزار واحد هم در قالب ۲ هزار و ۷۵۷ پروژه به بهره برداری می‌رسد.

عبوری با اشاره به بسته‌های تشویقی که برای نوسازی واحد‌های مسکونی ارائه می‌شود، تصریح کرد: حدود ۳۰۰ میلیون تومان با تصویب هیئت وزیران به واحد‌های مسکونی که مبحث کاهش انرژی را رعایت کنند، تخصیص داده می‌شود.

او افزود: در صورتی که این موارد را رعایت کنند ۵۰ درصد از هزینه‌های صدور پروانه ساختمانی هم برای این واحد‌ها رایگان می‌شود؛ که در ۱.۵ سال گذشته در تمامی شهر‌های کشور این موضوع در حال گسترش است.

پرداخت ۶۵ میلیون تومان تسهیلات در قالب ودیعه مسکن در بافت‌های فرسوده

او درباره تسهیلات نوسازی در این بخش هم گفت:  با تصویب اخیر هیئت وزیران در تهران و کلان شهر‌ها ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۴۵ میلیون تومان با سود ۴ درصد در قالب تسهیلات ودیعه مسکن  در اختیار مالکان  قرار خواهد  گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری توضیح داد: امروز پروژه‌ای در قالب نوسازی واحد‌ها مسکونی افتتاح می‌شود که یک اقدام ارزشمندی بود به طوری که ۵۰ پلاک ریزدانه به متراژ ۲ هزار و ۷۳۰ متر در قالب ۱۳۷ واحد مسکونی به بهره برداری می‌رسد که اجرای این پروژه‌ها از سال ۹۹ آغاز و امروز به بهره برداری رسید که یک اقدام مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران بوده است.

عبوری با بیان اینکه حل معضل حاشیه‌نشینی یکی از سه اولویت اساسی مسائل اجتماعی کشور است و بر همین اساس طبق دستورات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در ۳۵۱ محله کشور بعد از تهیه طرح، اقدام‌های اجرایی شروع شد، افزود: در ادامه با مشارکت وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۱۶۰ محله دیگر شناسایی و توسط دفاتر تسهیل‌گری به این ۳۵۱ محله اضافه شد و هم اکنون در بیش از ۵۰۰ محله سکونتگاه غیررسمی در سراسر کشور در حال اجرای پروژه‌های روبنایی و زیر بنایی هستیم.

او ادامه داد: ساماندهی محلات حاشیه‌نشین مانند چابهار از جمله ساخت هزار واحد مسکونی برای جا به جایی ساکنان زاغه نشین اتفاق مهمی است و این اقدام‌ها در کنار برنامه‌های اجرایی که توسط مجلس به تصویب رسیده و توسط دولت اجرا می‌شود، انجام می‌گیرد. اجرای پروژه هزار و ۶۸۰ واحدی سپیدار اهواز برای جا به جایی ساکنان محله پر خطر منبع آب، احداث ۲۲ هزار و ۲۰۰ واحد در پروژه شاملو مشهد از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌آید.

عبوری با بیان اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران مسئولیت دبیرخانه ستادملی بازآفرینی شهری پایدار را بر عهده دارد و باید در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی سیاست‌گذاری کند، گفت: برای این منظور ۶ برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم که اخذ مجوز تهیه طرح تفصیلی در استطاعت ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی از ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار، اخذ مصوبه اعطای سند مالکیت مشروط برای ساکنان سکونتگاه‎های غیررسمی و تهیه آیین‌نامه اجرایی آن، تهیه شاخص‌های شناسایی سکونتگاه‌های غیررسمی در محدوده و حریم شهر و بازنگری شرح خدمات توانمندسازی این سکونتگاه‌ها، تدوین برنامه اقدام مشترک در حوزه اجتماعی برای حل آسیب‌های اجتماعی، بازنگری در سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله اهم برنامه‌های این شرکت به شمار می‌روند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بافت فرسوده ، نوسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار