مسئول اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نی‌ریز از نصب سردیس حافظ دست‌ساخته هنرمند نی‌ریزی مقابل ساختمان سرکنسولگری فرانکفورت آلمان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا هادی مسئول اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نی‌ریز اظهار کرد: سردیس حافظ در کنار سردیس گوته که از چهره‌های ادبی ایران و آلمان هستند با دستان هنرمند، هادی جواهر که از صنعت‌گران صنایع‌دستی شهرستان نی‌ریز است ساخته‌شده و جنس این سردیس‌ها از سنگ چینی و زمان ساخت هر کدام دو ماه به طول انجامیده است. این سردیس‌ها به سفارش سرکنسولگری آلمان بوده و در مقابل این ساختمان نصب‌ شده است.

او افزود: از آثار هنری فاخر این صنعتگر نی‌ریزی می‌توان به سردیس فردوسی به سفارش وزارتخانه قبرس، تندیس استاد میرزا احمد نی‌ریزی، میرزا کوچک خان جنگلی، تندیس امیرکبیر و تندیس شهید شهبازی از سرداران دوران دفاع مقدس، اشاره کرد.

هادی بابیان اینکه آثار صنایع‌دستی همچون سفیر فرهنگی بیانگر تاریخ و فرهنگ و هنر کشور عزیزمان است، گفت: با به‌کارگیری هنر صنعتگران و با تهیه و نصب سردیس‌ها و نشان‌های مفهومی و فضاهای عمومی زیباتر و یکی از راه‌های آشنایی نسل‌های آینده با قهرمانان به‌ویژه فرزندان کشور عزیزمان و نسل‌های بعدی است.

از آثار هنری فاخر این صنعتگر نی‌ریزی می‌توان به سردیس فردوسی به سفارش وزارتخانه قبرس، تندیس استاد میرزا احمد نی‌ریزی، میرزا کوچک خان جنگلی، تندیس امیرکبیر و تندیس شهید شهبازی از سرداران دوران دفاع مقدس، اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار