مرحله دوم طرح "جهاد تربیتی" در مناطق کم برخوردار چهارمحال و بختیاری از امروز آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، پوریا حشمتی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: در این مرحله ۴ هزار دانش آموز مناطق کم برخوردار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه مسئله‌محوری و نقش‌آفرینی یکی از مهمترین مأموریت‌های بسیج دانشجویی است که از جمله مطالبات مقام معظم رهبری طی سه تا چهار سال اخیر نیز می‌باشد گفت: در این راستا،معاونت جهادی دانشگاه فرهنگیان علاوه بر توزیع ارزاق و پک‌های بهداشتی مأموریت جهاد تربیتی و مسائل آموزشی را در اولویت کاری خود قرار داده و امور دیگر همچون مباحث عمرانی را به گروه‌های جهادی دیگر واگذار کرده است.


بیشتر بخوانید


حشمتی هدف از اجرای این طرح را در سه بخش دانست و افزود: رویارویی دانشجومعلمان با مناطق محروم و مشکلات دانش‌آموزان باعث می‌شود که علاوه بر گذراندن طرح کارورزی، کلاس‌داری و مدیریت روحیه جهادی آنان نیز در راستای معلم تراز انقلاب اسلامی رشد کند.

او ادامه داد: همچنین تعطیلی مدارس در شرایط کرونا سبب شد تا برخی از دانش‌آموزان با وجود امکانات مجازی باز هم از فضای آموزش دور بمانند که جبران خلا آموزش غیر حضوری هدف بعدی طرح جهادی تربیتی قرار گرفت و همچنین این تیم به کمک معلمانی که در خط مقدم آموزش فعالیت می‌کردند، شتافت.

حشمتی اظهار کرد: ۲۰۰ نفر معادل 20 درصد از دانشجو معلمان در مرحله اول طرح ثبت‌نام کردند که در ۱۷ منطقه و ۱۰۰ مدرسه تقسیم و به هزار و ۲۰۰ دانش آموز کمک کردند.

اوادامه داد: توزیع ۳۰۰ پک لوازم‌التحریر، ۱۵۰ پک بهداشتی و ۶ هزار غذای گرم بین دانش‌آموزان استثنایی و مردم مناطق محروم از جمله اقدامات انجام شده در فاز اول این طرح می‌باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فاز اول طرح از ۲۲ بهمن پارسال آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه داشت، ادامه داد : مرحله دوم تا ۱۵ شهریور ادامه می‌یابد و بنا داریم در این مرحله چهار هزار دانش آموز محروم از تحصیل استان را تحت پوشش قرار دهیم.

حشمتی گفت: در مرحله نخست دانشجو معلمان به دانش‌آموزان محروم از تحصیل در مناطق کم برخوردار کمک می‌کردند اما کمبود دانشجو معلمان در مناطق محروم باعث شد که اعزام گروه‌های جهادی به سراسر استان در دستور کار قرار گیرد.

او با بیان اینکه به همین منظور گروه سیار ۱۶ نفره شامل دو مشاور و یک مربی تربیتی خواهر و برادران تشکیل شد که هر هفته به مناطق اعزام و هر گروه سه روز در منطقه ساکن می‌شود، افزود: اولویت اول کمک رسانی به دانش‌آموزان بدسرپرست، بی‌سرپرست و یا دیر فهم منطقه بازفت و میانکو است .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار