مهم‌ترین حوادث ۱۹ تیر ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارشخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۹ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۶۳ گوسفند قاچاق توسط پلیس آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۶۳ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: ماموران انتظامی یگان امداد این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور اصفهان -شیراز به یک دستگاه کامیون حامل دام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد کامیون حامل ۶۳ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است، گفت: ارزش احشام بنا بر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی آباده تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۰۲ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیسی

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر فارس و مشهد، ۲۰۲ کیلو تریاک کشف و ۸ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس بیان کرد: به منظور طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مشهد با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند تعدادی قاچاقچی با ۲ دستگاه خودرو قصد انتقال یک محموله تریاک از عسلویه به شیراز دارند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فیروزآباد پس از هماهنگی با مقام قضائی به محور عسلویه-شیراز اعزام و در یک عملیات ضربتی موفق شدند ۲ دستگاه پژو پارس متعلق به قاچاقچیان را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو‌ها ۲۰۲ کیلو تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۸ نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند، از مردم خواست با افزایش همکاری خود با پلیس، سوداگران مرگ را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام بگذارند.

جمع آوری ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: ماموران انتظامی داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند چند نفر در منزل خود اقدام به نگهداری و استفاده از دستگا‌های استخراج ارز می‌کنند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به ۳ منزل از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۱۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه در این خصوص ۳ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند.

سقوط مرد ۴۷ ساله از تراس

فرمانده انتظامی زرقان گفت: مردی ۴۷ ساله از تراس طبقه چهارم منزل مسکونی به پائین سقوط و فوت کرد.

سرهنگ بیژن بارسالاری فرمانده انتظامی زرقان اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد حادثه منجر به فوت در مسکن مهر لپویی، بلافاصله ماموران انتظامی کلانتری ۲۵ به همراه نیرو‌های امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور ماموران در محل و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مردی ۴۷ ساله حین تعمیر و سرویس کولر در تراس طبقه چهارم منزل مسکونی به دلایل نامعلوم به پائین سقوط و فوت کرده است.

فرمانده انتظامی زرقان با بیان اینکه جسد متوفی توسط نیرو‌های امدادی برای اقدامات بعدی به پزشکی قانونی انتقال داده شد، تصریح کرد: رعایت اصول ایمنی در کار‌ها تا حد زیادی از وقوع حوادث تلخ و جبران ناپذیر پیشگیری می‌کند که امید است شهروندان رعایت آن را مقدم بر کار‌ها بدانند.

کشف دستگاه لیزر قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف یک دستگاه لیزر خارجی قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک سواری پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز اظهار کرد: مأموران کلانتری ۱۳ عباسیه شهرستان شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری ۴۰۵ حامل یک دستگاه لیزر در حال تردد در یکی از محله‌های شیراز می‌باشد که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند یک سواری ۴۰۵ را شناسایی و آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ شجاعی ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا و ارز، گزارش آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۲۲ کیلو مواد مخدر از چمدان مسافران

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۲۲ کیلو انواع مواد مخدر و دستگیری ۲ سوداگر مرگ توسط ماموران ایست و بازرسی قطرویه شهرستان نی ریز خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز اظهار کرد: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی قطرویه نی‌‎ریز حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو ۱۳ کیلو تریاک، ۵ کیلو هروئین و ۴ کیلو شیشه که در چمدان دو نفر از مسافران به صورت حرفه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر مسافر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: برخورد قاطع و قانونی با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد.

اجرای طرح سرکشی از پارکینگ‌ها در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۷ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در طرح سرکشی از پارگینگ‌های عمومی در شهرستان کازرون خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: کارشناسان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، چند پارکینگ موتورسیکلت را در کازرون مورد بازدید قرار دادند.

او ادامه داد: در همین رابطه ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از آن پارکینگ‌ها و استعلامات اولیه، ۷ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه شناسائی مالک موتورسیکلت‌ها و تحویل اموال مسروقه به مالباختگان در دست اقدام می‌باشد، به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک وسایل نقلیه حتماً از وسایل بازدارنده جهت پیشگیری از سرقت استفاده کنند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود برسند.

بازگشت پرندگان شکاری به دامان طبیعت در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری عاملان فروش پرنده شکاری غیرمجاز در فضای مجازی توسط پلیس فتا شهرستان فسا خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی فسا بیان کرد: در رصد و پایش فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا با گروهی در پیام رسان واتساپ مواجه شدند که آگهی فروش پرنده شکاری غیر مجاز را منتشر کرده بود.

او افزود: افسران سایبری موفق شدند با اقدامات پلیسی فرد متخلف را شناسایی و دستگیر و ۲ بهله پرنده دلیجه از خانواده شاهین نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی فسا بیان کرد: متهم با پرونده متشکله روانه دادسرا و پرندگان مکشوفه جهت رهاسازی در طبیعت به اداره محیط زیست شهرستان تحویل شد.

کشف گنج یاب قاچاق در شهرستان خنج

فرمانده انتظامی خنج از کشف یک دستگاه گنج یاب خارجی قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان خنج خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی خنج بیان کرد: در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در برخورد با کالای قاچاق، مأموران انتظامی خنج با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه گنج‌یاب در یک منزل مسکونی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او با اشاره به اینکه ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل یک دستگاه گنج یاب خارجی قاچاق و متعلقات مربوطه را کشف کردند.

فرمانده انتظامی خنج با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

خودرو‌های شوتی حامل احشام به مقصد نرسیدند

جانشین انتظامی شهرستان لارستان از کشف ۹۳ راس گوسفند قاچاق در لارستان خبر داد.

سرهنگ ناصر حیدری جانشین انتظامی شهرستان لارستان اظهار کرد: ماموران انتظامی لارستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به ۱۱ دستگاه سواری شوتی حامل احشام که به صورت کاروانی در حال حرکت بودند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند در این عملیات ۱۱ دستگاه سواری حامل احشام را توقیف کنند.

جانشین انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از خودروها، ۹۳ راس گوسفند قاچاق که رانندگان قصد انتقال آن‌ها را به کشور‌های حاشیه خلیج فارس داشتند کشف شد، گفت: در این زمینه ۱۱ نفر نیز دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار