مهم‌ترین حوادث ۹ تیر ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۹ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۱۶ دستگاه استخراج رمز ارز در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۱۱۶ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۲۶ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قیروکارزین از خبری مبنی بر نگهداری دستگاه‌های استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز و قاچاق در یکی از باغ‌های اطراف شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی از محل مورد نظر بازرسی که در نتیجه آن ۱۱۶ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال غیرمجاز و قاچاق کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش اموال کشف شده را ۲۶ میلیارد اعلام داشته اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: هر گونه فعالیت در زمینه کالای قاچاق باعث اخلال در نظم اقتصادی کشور، افزایش بیکاری جوانان و تورم می‌شود که امید است مردم با پلیس تعامل داشته باشند و اخبار مربوطه را در اسرع وقت اطلاع دهند.

موتورسوار مواد فروش دستگیر شد

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۲۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان لارستان از یک موتورسوار خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی لارستان اظهار کرد: به منظور مبارزه جدی با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: پس از بازرسی موتورسیکلت توقیفی، مقدار تقریبی ۲۰ کیلو گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در بدنه موتور جاسازی شده بود، کشف شد.
او افزود: راکب این موتور که فردی ۱۹ ساله بود دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قانونی شد.

کشف ۲۸ کیلو تریاک در بازرسی از اتوبوس

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف ۲۸ کیلو تریاک با تلاش مأموران انتظامی پاسارگاد خبر داد.

سرهنگمصطفی توکلی فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان پاسارگاد هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های فرعی به یک اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او بیان کرد: مأموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، ۲۸ کیلوگرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در بدنه آن جاسازی شده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ توکلی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

کشف ۱۲ دستگاه ماینر قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف ۱۲ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال توسط افرادی در یکی از کارگاه‌های شهرک صنعتی در شهر فیروزآباد، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری روزبه پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل، ۱۲ دستگاه ماینر قاچاق کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ جوکار اضافه کرد: فعالیت غیرمجاز تولید کنندگان ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق رسانی می‌شود و پلیس با این افراد برابر قانون برخورد می‌کند.

نیسان‌های حامل گوسفند قاچاق توقیف شدند

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان از کشف ۴۸ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ داود امجدی فرمانده انتظامی شهرستان لارستان اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، ۲ دستگاه وانت نیسان حامل احشام را مشاهده و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این دو خودرو حامل، ۴۸ رأس گوسفند قاچاق هستند که خودرو‌ها توقیف و رانندگان آن‌ها نیز دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت: برابرنظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ماینر غیر مجاز در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف ۴ دستگاه ماینر غیر مجاز به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی در پی دریافت خبری مبنی بر استفاده غیرمجاز از دستگاه ماینر در یک باغچه، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او اضافه کرد: گروهی از ماموران پلیس آگاهی طی هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره برق شهرستان کازرون به محل اعزام و در بازرسی از آن مکان، ۴ دستگاه ماینر و ۷ دستگاه پاور در حال استفاده کشف کردند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند، افزود: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون گفت: شناسایی و دستگیری مجرمان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از مردم عزیز تقاضا می‌شود برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف خودرو پراید سرقتی در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف یک دستگاه خودرو پراید سرقتی در شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی پراید که به صورت بلاصاحب در کنار خیابان پارک بود، مشکوک و مشخصات آن را بررسی و استعلام کردند.

او افزود: با بررسی صورت گرفته مشخص شد که این خودرو دارای سابقه سرقت از شهرستان‌های اطراف می‌باشد که بلافاصله خودرو به پارکینگ انتقال و تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری سارق ادامه دارد.

او به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: خودرو‌های خود را در نقاط پرت، خلوت و تاریک پارک نکنند و نسبت به نصب دزد گیر، قفل پدال و سایر اقداماتی که حالت بازدارنده دارند، اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار