مهم‌ترین حوادث ۱۳ تیر ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۳۴۹ کیلو حشیش در فارس

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۳۴۹ کیلوگرم حشیش در اطراف یکی از ورودی‌های شهر شیراز خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس مطلع شدند که افراد قاچاقچی قصد دارند مقادیری مواد مخدر را از طریق محور‌های مواصلاتی وارد شیراز کنند.

او افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت و مسیر تردد این افراد در یکی از ورودی‌های شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی و گشت زنی‌های نامحسوس، مشخص شد قاچاقچیان محموله مواد مخدر را در نزدیکی ورودی شیراز و در کنار یک کوه پنهان کرده اند.

سردار حبیبی با بیان اینکه مأموران انتظامی به محل شناسایی شده اعزام و در این حال متهم که عرصه را بر خود تنگ دیده بود، با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه و تاریکی هوا از صحنه متواری شد، افزود: در بازرسی از آن مکان ۳۴۹ کیلوگرم حشیش، ۱۴ کیلوگرم هروئین و ۲۷ کیلوگرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد، تأکید کرد: مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

۲۰۸ کیلو تریاک در لامرد

جانشین فرمانده انتظامی فارس از کشف ۲۰۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک در شهرستان لامرد خبر داد.

سردار یوسف ملک زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران انتظامی لامرد از خبری مبنی بر دپو مواد مخدر در یک منزل واقع در یکی از بخش‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با اشاره به اینکه مأموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: در بازرسی از منزل که خالی از سکنه بود، ۲۰۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان این پرونده ادامه دارد، تصریح کرد: مواد مخدر منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و پلیس در این راستا با قاچاقچیان مواد مخدر برابر با قانون و به شدت برخورد می‌کند.

۷۱ رأس گوسفند قاچاق در خنج

با تلاش مأموران انتظامی خنج، ۷۱ رأس گوسفند قاچاق در شهرستان خنج کشف شد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی شهرستان خنج اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان خنج هنگام ایست و بازرسی در محور "تنگ نارک"، ۳ دستگاه خودرو نیسان حامل احشام را متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های لازم مشخص شد این خودرو‌ها حامل ۷۱ رأس گوسفند قاچاق و بدون مجوز حمل هستند.

کریمی با اشاره به اینکه در این راستا خودرو‌ها توقیف و ۳ متهم دستگیر شدند، گفت: کارشناسان ارزش این احشام قاچاق را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

کنترل نکردن خشم منجر به آتش زدن کامیون شد

درگیری بر سر جای پارک خودرو، منجر به آتش زدن یک دستگاه کامیون در شهرستان زرین دشت شد.

سرهنگ محمد بردبار فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت اظهار کرد: ماموران کلانتری دبیران از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از خبری مبنی بر آتش گرفتن یک دستگاه کامیون در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی به همراه نیرو‌های امدادی نسبت به خاموش کردن آتش اقدام کردند، افزود: در این خصوص عامل آتش زدن کامیون شناسایی و توسط مأموران انتظامی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت با اشاره به تشکیل پرونده و ارسال آن به مرجع قضائی، گفت: متهم بر سر جای پارک خودرو با صاحب کامیون درگیر و به دلیل عدم کنترل خشم خود، اقدام به آتش زدن کامیون می‌کند.

او تصریح کرد: کنترل خشم و پرهیز از اتخاذ تصمیم‌های نادرست و احساسی از بروز اینگونه حوادث ناگوار جلوگیری خواهد کرد.

کلاهبرداری ۲۰۰ میلیونی از ۸۰ نفر در شیراز

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کلاهبرداری که با استفاده از یک شگرد خاص، ۲۰۰ میلیون ریال از ۸۰ شهروند شیرازی کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس اظهار کرد: مردی جوان ضمن مراجعه به پلیس فتا مدعی شد که راننده تاکسی اینترنتی است و مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال از ایشان کلاهبرداری شده است که رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت که فردی ناشناس پس از درخواست سفر، از وی می‌خواهد تا بسته‌ای را برای وی از فرودگاه تحویل و مبلغ یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به حساب فرستنده بسته واریز نماید تا مبلغ واریزی به همراه هزینه سفر با وی حساب شود که متهم پس از اطمینان از واریز شدن وجه مورد نظر، دیگر جوابگوی تماس‌های شاکی نبوده است.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی به عمل آمده مشخص شد متهم با همین شگرد از چند نفر دیگر کلاهبرداری کرده است که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم در یکی از محله‌های شهر شیراز مورد شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متهم در تحقیقات پلیسی، به کلاهبرداری از ۸۰ نفر به مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد، افزود: شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در بازرسی از یک خودرو نیسان در اقلید خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید اظهار کرد: ماموران پاسگاه انتظامی حسن آباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک وآن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۲۵ دستگاه دوچرخه، ۷۲۰ بطری انواع نوشیدنی و تعداد زیادی لوازم خانگی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سارق به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرد

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری یک سارق خودرو و کشف ۱۰ فقره سرقت از او خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو درون خودرو در سطح شهر جهرم، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد:ماموران کلانتری ۱۲ مطهری با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، در نهایت یک متهم را مورد شناسایی قرار داده و او را طی یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم افزود: متهم در بازجویی‌های پلیسی به سرقت یک دستگاه خودرو، ۱۰ فقره سرقت درون خودرو و سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ رزمجویی در پایان از شهروندان خواست: خودرو‌های خود را به سیستم ایمنی مجهز کرده و از نگهداری اشیاء و اموال قیمتی و وجه نقد در داخل خودرو خودداری کنند.

کشف ۸۸ کیلو مواد مخدر در داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه پراید و کشف ۸۸ کیلو گرم مواد مخدر در شهرستان داراب خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: به منظور اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر، ماموران انتظامی پاسگاه رستاق این شهرستان با اشراف اطلاعاتی و کنترل دقیق محور‌های مواصلاتی، یک دستگاه پراید حامل مواد مخدر را شناسایی و در عملیاتی ضربتی آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از خودرو توقیف شده، ۵۸ کیلو و ۶۰۰ گرم تریاک و ۲۹ کیلو و ۴۰۰ گرم حشیش کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب تصریح کرد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

توقیف کامیون حامل کالای قاچاق در خرم بید

فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید از کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در شهرستان خرم بید خبر داد.

سرهنگ علی اکبر کریمی فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید اظهار کرد: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهرستان خرم بید، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این کامیون، ۴ دستگاه سرد کننده خارجی و قاچاق مخصوص نصب بر روی خودرو‌های یخچال دار کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شد.

توقیف بولدوزر میلیاردی قاچاق در سروستان

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از توقیف کامیون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی فرمانده انتظامی شهرستان سروستان اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان سروستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، یک دستگاه کامیون کشنده حامل بولدوزر را مشاهده کردند.

او افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که بولدوزر بدون مدارک قانونی است که به همراه کامیون توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این بولدوزر را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و پرونده تشکیل شد.

کشف ۲۱ فقره سرقت از ۲ سارق

فرمانده انتظامی ممسنی از دستگیری ۲ سارق و کشف ۲۱ فقره انواع سرقت در شهرستان ممسنی خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت فرمانده انتظامی ممسنی بیان کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهرستان ممسنی، ماموران پلیس رسیدگی به این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، در نهایت ۲ متهم در این رابطه شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات منسجم دستگیر و به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات پلیسی، به ۲۱ فقره انواع سرقت اعتراف و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

دپوی ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در انبار منزل

جانشین فرمانده انتظامی لارستان از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبرداد.

سرهنگ ناصرحیدری جانشین فرمانده انتظامی لارستان بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۲ شهر قدیم شهرستان لارستان از خبری مبنی بر دپو کالای قاچاق در انبار یک منزل مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: بلافاصله مأموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبار آن منزل، ۴ هزار و ۶۷۶ بطری انواع نوشیدنی، یک هزار و ۴۱۰ بسته تنباکو، ۲۰۴ پاکت چای، ۱۶۰ هزار و ۲۰۰ نخ انواع سیگار و مقادیر دیگری کالای قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۳ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

اعتراف به ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار از دستگیری یک سارق اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت در کوه چنار خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمدی فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار گفت: پس از وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه چنار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه روزی و به کار گیری گشت‌های نامحسوس، یک نفر از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری او شدند.

سرهنگ محمدی گفت: در بازجویی به عمل آمده توسط ماموران، سارق دستگیر شده به ۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی در محدوده شهر ستان کوه چنار اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار افزود: در این رابطه سارق پس از تشکیل پرونده به مرجع قانونی معرفی و از آن طریق روانه زندان شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار