مهم‌ترین حوادث ۱۵ تیر ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستبند پلیس بر دستان ۳۷ متهم/کشف ۴۹ قبضه سلاح غیرمجاز در فارس

جانشین فرمانده انتظامی فارس گفت: در اجرای طرح یک روزه جمع‌آوری سلاح و مهمات غیرمجاز، ۴۹ قبضه اسلحه کشف و ۳۷ نفر متهم نیز دستگیر شدند.

سردار یوسف ملک‌زاده جانشین فرمانده انتظامی فارس بیان کرد: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، روز گذشته طرح برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه راهکار‌های لازم در استان فارس اجرا شد.

او افزود: یگان‌های انتظامی استان با هماهنگی مفام قضائی موفق شدند در این خصوص ۳۷ نفر که در امر خرید و فروش و نگهداری سلاح و مهمات قاچاق و غیر مجاز فعالیت داشتند را شناسایی کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس اضافه کرد: ماموران طی چندین عملیات ضربتی به مخفیگاه متهمان اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها ۱۲ قبضه سلاح جنگی، ۳۷ قبضه سلاح شکاری و بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ عدد انواع فشنگ غیرمجاز را کشف کردند.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه در این خصوص ۳۷ نفر متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: قاچاق پدیده‌ای شوم و برای جامعه بسیار زیانبار است و پلیس با اقتدار نخواهد گذاشت که قاچاقچیان سلاح و مهمات به اهداف خود که همان ضربه به امنیت کشور است دست پیدا کنند.

کشف ۴۰ تن جو احتکارشده در ارسنجان

فرمانده انتظامی ارسنجان از کشف ۴۰ تن جو احتکار به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک انبار در ارسنجان خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی فرمانده انتظامی ارسنجان بیان کرد: مأموران انتظامی ارسنجان با اقدامات فنی و تخصصی از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار جو در انباری واقع در خیابان ۱۵ خرداد این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: بلافاصله با کسب مجوز قضائی ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازدید از آن مکان موفق شدند ۴۰ تن جو احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی ارسنجان با بیان اینکه ارزش این محموله احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف استخراج ارز‌های دیجیتال در کازرون

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۹۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و پاور قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی کازرون با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یک شرکت اقدام به نگهداری و استفاده از دستگا‌های استخراج ارز قاچاق می‌کند که بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران به همراه نماینده اداره برق ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۹۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال و پاور قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش ماینر‌های کشف شده را ۲۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه برخورد با افرادی که اقدام به استفاده غیر قانونی از اینگونه دستگاه‌ها می‌کنند با جدیت و به صورت مستمر در دستور کار پلیس فارس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از این موارد بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع تا در کمترین زمان ممکن اقدامات قانونی انجام شود.

کشف ۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۸۳ دستگاه ابزار الات صنعتی، ۶۰ دستگاه آبمیوه گیری و ۱۸ دستگاه تلویزیون قاچاق در شیراز خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شیراز بیان کرد: ماموران انتظامی شیراز به منظور اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به ۳ دستگاه وانت حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو‌ها ۸۳ دستگاه ابزار الات صنعتی، ۶۰ دستگاه آبمیوه گیری و ۱۸ دستگاه تلویزیون خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه ارزش کالا‌های کشف شده برابر نظر کارشناسان ۸ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

توقیف کامیون با ۶۲ راس گوسفند قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۶۲ رأس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: ماموران انتظامی یگان امداد این فرماندهی در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور اصفهان -شیراز به یک دستگاه کامیون حامل دام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این کامیون ۶۲ رأس گوسفند قاچاق که بدون مجوز دامپزشکی بود را کشف کردند، گفت: ارزش احشام کشف شده بنا بر نظر کارشناسان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی آباده با اشاره به اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشند.

کشف ۷۰ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۷۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان نی ریز خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: به منظور طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموران انتظامی نی‌ریز به همراه کارکنان یگان تکاوری با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس جاده‌های مواصلاتی، به ۲ سواری پراید و سمند مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او اضافه کرد: در بازرسی از این خودروها، ۷۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سواری پژو حامل تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۱۹ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب در اجرای طرح مقابله با قاچاقچیان، هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۹ کیلو تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف ۲۷ کیلو تریاک در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت از کشف ۲۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در شهرستان مرودشت خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی فرمانده انتظامی داراب بیان کرد: به منظور افزایش احساس امنیت در بین شهروندان، خبری مبنی بر اینکه شخصی در سطح شهر مرودشت با یک خودرو اقدام به توزیع مواد مخدر می‌کند، بررسی و موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ بعثت قرار گرفت.

او با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند شخص مذکور را شناسایی و دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از منزل فرد توزیع کننده، ۲۷ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی مرودشت با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت باند‌های تهیه و توزیع مواد مخدر، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار