مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: قطع ناگهانی برق و گرمای هوا در یک واحد تولید مرغ گوشتی در تایباد، سبب تلف شدن هشت هزار قطعه مرغ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت:  تلف شدن هشت هزار مرغ گوشتی در ۲ مرحله انجام گرفت که در مرحله اول ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه به دلیل قطع برق و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ به سبب گرمای هوا در این واحد پرورش طیور تلف شد.

او افزود: وزن این میزان مرغ گوشتی تلف شده افزون بر هشت تن است که کارشناسان میزان خسارت وارد آمده به این واحد مرغداری را افزون بر ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.


بیشتر بخوانید


مدیر جهاد کشاورزی تایباد ادامه داد: این واحد تولید مرغ گوشتی در روستای پلبند از توابع بخش میان ولایت تایباد واقع است که در فضایی به مساحت ۲ هزار مترمربع فعالیت دارد.

اعتضادی بیان کرد: متاسفانه این واحد تولیدی خصوصی بدون بیمه در حوزه‌های تکمیلی و حوادث دام و طیور است.

او تصریح کرد: تولیدکنندگان و پرورش دهندگان مرغ با توجه به شدت گرما و احتمال قطع برق نسبت به تجهیز مراکز تولیدی خود به مولد‌ها و سامانه‌های برق اضطراری، سرویس و کنترل آن‌ها اقدام کنند تا از وقوع زیان و تلفات احتمالی پیشگیری شود.

تایباد ۱۳۸ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. در حال حاضر ۲۵ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه در  تایباد فعال هستند.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.