مجری طرح‌ های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنیاد برکت امسال ۳۰۰ طرح کوچک اشتغالزا در شهرستان باشت اجرا می‌کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید علی سجادی مجری طرح‌ های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد ۳۰۰ طرح‌ کارآفرینی در قالب اشتغالزایی اجتماع‌ محور در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین، زنبور داری، تولید پوشاک، صنایع دستی، پرورش طیور و قالی‌ بافی ایجاد خواهد شد.

سجادی افزود: برای هریک از طرح های اشتغالزا صد تا ۶٠٠ میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پیش بینی شده و با هدف محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اجرا می شود.

او تصریح کرد: بنیاد برکت طی ۲ سال گذشته بیش از ۵۶۰ طرح اشتغالزایی با اعتباری بیش از ۱۸۰ میلیاردریال در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته باشت به اجرا درآورده است .

سجادی اظهار داشت: از تعداد ۵۶۰ طرح های اجرا شده ۳۳۰ مورد با اعتباری بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال مربوط به پارسال بوده است.

مجری طرح‌ های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح ها در ۳۰ روستای محروم و کمتر توسعه یافته باشت اجرا شده که نقش موثری در تقویت معیشت و اقتصاد خانواده ها داشت.

سجادی افزود: بیشتر این طرح ها در زمینه دامداری (دام سبک وسنگین)، طیور، قالی بافی ،خیاطی، پرورش وکشت گیاهان دارویی، زنبورداری، سوپرمارکت، مشاغل فنی بوده است.

او  ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی را از رسالت های مهم بنیاد برکت اعلام کرد و تصریح کرد: بیش از ۹۹ درصد طرح های بنیاد برکت این شهرستان در پارسال به مرحله اجرایی در آمده و موجب خلق فرصت های جدید شغلی شد.

سجادی بیان کرد: بنیاد برکت علاوه بر ایجاد اشتغالزایی تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه تامین آب آشامیدنی روستایی ، بهداشت ،مدرسه سازی و سایر زیرساخت ها در مناطق کم برخوردار  استان اجرا کرده است.

او افزود: ارائه آموزش های فنی و مهارتی و راه اندازی صندوق پشتیبانی خرید نهاده های کشاورزی و سایر ابزار های مورد نیاز بهره برداران از دیگر برنامه های بنیاد برکت برای حمایت از اشتغال در این روستاهاست.

شهرستان باشت دارای ۱۲۲ روستا ،۱۶ هزار و ۹۴۳ خانوار جمعیت روستایی است و با در مجموع با ۲۲هزار تن جمعیت و هزار و ۶۰  کیلومتر مساحت است.

باشت دارای ۲۷ روستای دارای دهیاری و ۳۶روستای دارای شورای اسلامی است و چهار دهستان با بیش از ۱۰هزار تن جمعیت روستایی دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.