مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام کهگیلویه و بویراحمد خبرهای خوشی به مردم شهرستان زلزله‌زده دنا داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از زلزله سی‌سخت ستاد اجرایی فرمان امام در این شهر زلزله‌ زده به فوریت اقدامات اولیه همچون ارسال کانکس، تامین جیره غذایی، تامین وسایل گرمایشی و سایر ملزومات را برای مردم زلزله زده این شهر آماده و در دسترس قرار داد.

نادری با بیان این که تنها دستگاهی که کانکس به روستاهای منطقه زلزله‌ زده شهرستان دنا فرستاد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بود افزود: در سفر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام کشور به مناطق زلزله زده شهر سی‌سخت قرار شد ۱۰ میلیون تومان بلاعوض به واحدهای تخریبی و ۲ میلیون تومان بلاعوض به واحدهای مسکونی تعمیری داده شود که به همت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تفاهم‌ نامه با بنیاد مسکن کشور منعقد کردیم.

او با بیان این که هزار واحد تخریبی و سه هزار واحد تعمیری در این شهرستان داریم گفت: تقریباً فاز اول واریزی برای واحدها آغاز شده و ۱۲۰ میلیارد ریال برای این کار در نظر گرفته شده که ۳۰ درصد اول به حساب بنیاد مسکن واریز شده و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض را به حساب خانوارها واریز خواهد کرد.

نادری ادامه داد: همچنین به وسیله گروه‌ های جهادی ستاد فرمان حضرت امام همکاری لازم برای کمک به واحدهای تعمیری صورت خواهد گرفت.

او در ادامه به سایر اقداماتی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در شهرستان دنا انجام خواهد داد اشاره کرد و گفت: راه اندازی واحد آب معدنی چویل دنا که تنها نماد صنعتی این منطقه است به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و با مبلغ در نظر گرفته شده دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد و به همین زودی شاهد رونق تولید و اشتغال در این واحد خواهیم بود.

نادری در ادامه گفت: هزار سهمیه برای اشتغال‌ زایی در این شهرستان در نظر گرفته شده که ۵۰۰ مورد در فاز اول با شناسایی کسب و کارها محقق می‌شود و در روستاها هم تسهیلاتی را برای ایجاد اشتغال در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.