نوع دلتا یا همان ویروس جهش یافته هندی به تدریج الگوی غالب استان مرکزی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، یاسر قربانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متاسفانه مطابق بررسی و آزمایشات صورت گرفته، شاهد سرایت پذیری و گردش بالای ویروس کرونا جهش یافته جدید در سطح استان هستیم به طوریکه بیش از ۴۵ درصد از نمونه های‌مثبت از نوع دلتا شناشایی شده اند.

قربانی افزود: شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد کرونا ویروس دلتا در طی دو هفته اخیر در سطح استان، نشان از گردش و سرعت سرایت پذیری بالا آن است که این امر اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

او ادامه داد: به گفته متخصصین تقریبا هر فردی که دچار ویروس دلتا شود حداقل در مواجهه اولیه می‌تواند بین ۸ تا ۱۲ نفر را گرفتار کند، پس قدرت سرایت پذیری ویروس بالاتر است و این می‌تواند سریع‌تر افراد را بیمار کند و تعداد بیشتری از افراد در تماس قرار گرفته با فرد مبتلا به دلتا، بیمار خواهند شد.

یاسر قربانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: با توجه به افزایش موارد بستری در استان و با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان رو به تکمیل شدن است، نسبت به رعایت نکات بهداشتی دقت زیادی صورت گیرد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.