بعد از یک ماه تایید و تکذیب بالاخره وزیر جهاد کشاورزی نرخ خرید تضمینی شیرخام از دامداران را به هر کیلو ۶ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش داد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ساله قیمت محصولات لبنی تحت تاثیر عوامل مختلف در طول سال چند بار افزایش می یابد که این امر منجر به کوچک شدن سفره دهک های ضعیف می شود.

آخرین بار در اوایل تیر ماه بود که موضوع گرانی شیرخام مطرح شد که در نهایت ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت مخالفت کرد چرا که تصویب قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی خرید هر کیلو شیرخام منجر به گرانی ۶۰ تا ۷۰ درصدی محصولات لبنی می شد.

از این‌ماجرا چندی نگذشت که وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای قیمت گذاری، نرخ خرید تضمینی هر کیلو شیرخام را ۶ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد که بنابر این مصوبه، صادرات شیرخشک و کره هم آزاد شد.

رسانه ای شدن این مصوبه در روزهای اخیر، واکنش های متعددی را به همراه داشته است چرا که برخی از فعالان صنعت، این موضوع را بیانگر حراج گذاشتن سفره مردم می دانند و معتقدند که با گرانی چندبرابری قیمت، تقاضایی برای خرید وجود ندارد و در نهایت شیرخام تولیدی جذب صنایع نمی شود.

با حسابی سرانگشتی متوجه می شویم که با افزایش یکباره ۶۰ تا ۷۰ درصدی قیمت لبنیات، بسیاری از دهک های جامعه توان خرید ندارند که در نهایت با حذف لبنیات از سفره خانوار و تبدیل آن به شیرخشک، چاره ای جز صادرات به بازارهای هدف نیست.

بنابر اذعان فعالان صنعت لبنیات، سود صادرات شیرخشک و کره به جیب تعداد معدودی از افراد می رود که این موضوع به معنای حمایت از دامدار نیست.

این پایان‌ماجرا نیست چرا که رصدها نشان‌ می دهد که طی هفته های اخیر، قیمت برخی اقلام همچون بستنی، شیرکاکائو و خامه افزایش یافته است که بنابر اذعان مغازه داران، قیمت خرید محصولات روزانه در حال تغییر است و برای عرضه آن به مشتری مجبوریم مداوم قیمت روی بسته را نگاه کنیم چرا که قیمت خرید اقلام جدید با سری قبل تفاوت دارد.

حال به سراغ مسئولان ذی ربط می رویم تا درباره تاثیر مصوبه اخیر وزیر جهاد کشاورزی بر بازار محصولات لبنی و سرانه مصرف با خبر شویم:

گرانی چاره کار دامداران نیست

مجتبی عالی مدیر عامل اتحادیه دامداران‌ در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مخالف افزایش قیمت شیرخام‌ هستیم، اظهار کرد: گرانی قیمت شیرخام نه تنها منجر به حذف محصولات لبنی از سبد مصرفی خانوار می شود، بلکه در بلندمدت به صنعت دامپروری آسیب می زند.

وی با اشاره به اینکه شیر ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد، افزود: از مسئولان دولتی انتظار می رود با اتخاذ برخی تدابیر همچون توزیع نهاده ارزان قیمت به دامدار کمک‌ کنند.

عالی ادامه داد: دامداران و کارخانه های لبنی بی سر و صدا با یکدیگر مراوده می کردند که متاسفانه دست هایی در کار هستند که آتش روشن می کنند، در حالیکه این موضوع به ضرر تولیدکننده صنایع لبنی، دامدار و مردم تمام می شود.

به گفته این مقام مسئول، علی رغم‌آنکه مسئولان هر کیلو شیرخام را تا ۶ هزار تومان به کارخانه های لبنی عرضه می کردند، اما با مطرح شدن موضوع افزایش قیمت واکنش هایی نسبت به این موضوع نشان داده شد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه تولیدکننده به رغم‌ تمامی مشکلات پای تولید ایستاده است، بیان کرد: علی رغم افزایش قیمت علوفه ناشی از خشکسالی، اما دامدار با دولت و نظام همراه بوده و همواره به تولید ادامه داده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو کاه به ۲ هزار تومان رسیده است، گفت: گرچه کشاورزان کاه و کلش را در گذشته اتش می زدند، اما امسال به دلیل خشکسالی هر کیلو کاه را ۲ هزار تومان معاول دسته ای ۲۰ هزار تومان در اختیار دامدار می گذارند که این امر در افزایش قیمت تمام شده تاثیر بسزایی دارد.

عالی درباره تاثیر اعمال افزایش ۷۰ درصدی قیمت لبنیات بر بازار بیان کرد: در شرایط فعلی اقتصاد با افزایش به یکباره ۷۰ درصدی لبنیات، سرانه مصرف را به نصف ۶۰ کیلو می رساند که در نتیجه بیماری ها ۲ برابر افزایش می یابد و کارخانه های لبنی یکی پس از دیگری تعطیل می شوند که با این وجود گرانی قیمت به نفع صنعت لبنیات و دامپروری نیست.

این مقام مسئول درباره آینده بازار لبنیات گفت: با توجه به نبود برنامه پیش بینی دقیقی راجع به شرایط بازار نمی توان داشت.

ضرورت حذف قیمت گذاری دستوری محصولات لبنی

یک فعال صنعت لبنیات در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش قیمت محصولات لبنی خبر داد و گفت: با افزایش قیمت شیرخام، مواد بسته بندی، حقوق و دستمزد قیمت تمام شده بشدت افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت مصوب نهاده های دامی و کمبود علوفه ناشی از شرایط خشکسالی، قیمت شیرخام و به طبع محصولات لبنی باید اصلاح شود.

وی در واکنش به قیمت گذاری دستوری محصولات لبنی بیان کرد: در شرایط فعلی افزایش قیمت تمام شده محصولات لبنی و گاوداری از یک سو و قیمت گذاری دستوری و افزایش قیمت مصرف کننده از سوی دیگر مشکلات متعددی ایجاد کرده است که همین امر موجب شد تا دولت مانع قیمت گذاری شود.

این فعال صنعت لبنیات با تاکید بر حذف قیمت گذاری دستوری بیان کرد: با حذف قیمت گذاری دستوری و انتقال آن از گروه یک به گروه ۲ کالا موجب شده عرضه و تقاضا بر بازار حاکم شود که با این وجود کشش بازار اجازه نمی دهد قیمت محصولات لبنی بیش از ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یابد که این موضوع بهترین راه حل برای رضایت دامدار، صنایع لبنی و مصرف کننده است.

افزایش قیمت شیرخام، زنجیره بازار را به هم می ریزد

یک فعال صنعت لبنیات در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به سیاست گذاری قیمت خرید تضمینی شیرخام اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای قیمت گذاری قیمت خرید تضمینی هر کیلو شیرخام را ۶ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده است.

وی افزود: علی رغم آنکه قیمت مصوب هر کیلو شیرخام ۴ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما کارخانه های لبنی با قیمت بیش از ۵ هزار تومان خریداری کنند.

این فعال صنعت لبنیات ادامه داد: با وجود افزایش قیمت شیرخام چطور این امکان وجود دارد که قیمت اقلام محصولات لبنی مشمول قیمت گذاری تغییری نکند.

وی با اشاره به اینکه اتخاذ سیاست اخیر شورای قیمت گذاری دچار اشکالاتی است، بیان کرد: با افزایش قیمت شیرخام به مرز ۶ هزار و ۴۰۰ تومان، نرخ محصولات لبنی ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش می یابد که در صورت مجوز گرانی محصولات لبنی، مردم توان خرید ندارند.

وی قیمت ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی به ازای هر کیلو شیرخام را مربوط به نرخ خرید تضمینی دانست و گفت: اگر قرار است قیمت شیرخام را افزایش داد، این امکان وجود ندارد که قیمت‌ محصولات لبنی بدون تغییر بماند و از طرفی قانون انتزاع در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته که کل زنجیره را ببیند، چنانچه قرار باشد یک طرف حذف شود، این ضعف وزیر جهاد کشاورزی است.

مصوبه اخیر وزیر جهاد ارتباطی به حمایت از دامدار ندارد!

علی احسان ظفری مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه مصوبه اخیر وزیر جهاد کشاورزی در راستای خرید تضمینی شیرخام به معنای حمایت از دامدار نیست، اظهار کرد: مصوبه اخیر وزیر جهاد کشاورزی هیچ ارتباطی به حل مشکل دامدار ندارد و تنها به معنای فروش سفره مردم است که امیدواریم مسئولان دلیل این کار را از وزیر جهاد کشاورزی بپرسند.

وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی شیر خام با نرخ ۶ هزار و ۴۰۰ تومان ارتباطی به گران کردن شیر خام ندارد، افزود: مصوبه خرید تضمینی شیرخام به معنای آزادسازی صادرات شیرخشک و کره است به طوریکه در صورت نبود مشتری در داخل به بازارهای هدف صادر شود.

ظفری با بیان اینکه صادرات شیرخشک و کره توسط تعداد معدودی از افراد انجام می شود، گفت: با گران کردن شیرخام، شیرخام تولیدی جذب صنایع لبنی نمی شود که با این وجود پس از تبدیل به شیرخشک و خرید تضمینی توسط تعاون روستایی به بازارهای هدف صادر می شود که سود حاصل از این صادرات به قیمت حراج کردن سفره مردم ایران تمام می شود.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی های لبنی در پایان تصریح کرد: با افزایش قیمت خرید تضمینی شیرخام، یک‌ شبه ۶۰ درصد شیرخشک و کره که نهاده آن با ارز ۴۲۰۰ تامین شده، افزایش می یابد که این امر به معنای حمایت از دامدار نیست‌.

با توجه به آنکه افزایش قیمت شیرخام منجر به گرانی چند برابری محصولات لبنی می شود، از این رو ستاد تنظیم بازار در ابتدای تیر ماه با این موضوع موافقت نکرد که چندی نگذشت که سناریو گرانی به نحو دیگری اجرا شد و همواره نگرانی هایی مبنی بر کوچک شدن سفره خانوار و حتی حذف لبنیات از سوی دهک های ضعیف وجود دارد که بسیاری از فعالان این صنعت، انتقال لبنیات به گروه ۲ کالایی را راهکار رفع بحران می دانند.

گزارش از آزاده محبی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سجاد امیدوار
۱۹:۲۸ ۲۸ تير ۱۴۰۰
من یک دامدار هستم اونایی که میگید نباید شیر گرون بشه وگرنه از سفره مردم حذف میشه بیماری ها بیشتر میشه یکم فکر کنید چطور یه لیتری نیم نوشابه ۱۴ هزار که ضرر داره از سفره های مردم حذف نمیشه ولی شیر اگه بشه مثلا ۶هزارو ۵۰۰ از سفره ها حذف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۴ تير ۱۴۰۰
چرا این بنده خدا توهم زده حالا به فرض هم که یکی شیرش رو گرون فروخت مگه اینهمه شیر رو میشه ببری یک کیلو یک کیلو به مردم بفروشی مثلا 5تا یا 3تا گاو را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۴ تير ۱۴۰۰
تو فقط بگو از کجا کاه کیلو 2هزار تومن پیدا کردی آخه چقدر دروغ. آهای ملت دامدار ورشکسته دیگر توان ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۲۲ تير ۱۴۰۰
یعنی چه برای دام دار کیلوی دو تومان افزایش ولی برای بازار تورم 80 درصدی محصولات لبنی الان هم طبق قیمت بازار لبنی باید شیر کیلوی 10 تومان باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۱ تير ۱۴۰۰
قیمت شیر گاو از آب معدنی ارزوتره یعنی خریت تا چ حد همه اجناس ده برابر شده فقط برا شیر گاو دهن باز میکنن خوراک گاو کلی گرون شده چرا مسوولان رسیدگی نمیکنن جواب مردم بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سلام وقت بخیر این اقاازکجا کاه 2000تومانی داره میگه بخدا شما مسیولین چطورمیخاین جوابگوی ملت شریف ایران باشید
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۶:۰۶ ۲۱ تير ۱۴۰۰
جالبههه
نوشابه و آب معدنی قیمتش از شیر بیشتر اونوقت تا یذره می‌زارن رو قیمت شیر همه صداشون در میاد
چطور روغن و برنج و خونه و ماشین چند برابر میشه هیچکی صداش درنمیاد هیچکی به فکر دهک های پایین نیست حالا به فکر مردم افتادید بابا دست بردارید خرخره دامدارو چسبیدید ول کنم نیستید علوفه دامدار نسبت ب پارسال چند برابر شده حالا قیمت شیر ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
سلام بخدا من دیگه خسته شدم قیمت ذرت و جو کیلویی ۶۰۰۰تومن کلش ۴۰۰۰ تومان و یونجه ۵۰۰۰ تومان شیر گاو منو دارن ۴۰۰۰تومان میبرن چند بار خواستم گاوامو بدم کشتار ولی دلم سوخته کی به داد منو امثال من خورده پا میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
چرابه دروغ میگویید کاه 2000تومان است درحالی که از3000تاحتی4000تومان قیمت کاه است مادامدارهستیم وتمام سود لبنیات توی جیب کارخانه ها میرود الان آب ازشیر گرانتراست میگویندکسی لبنیات نمیخوره گران بشه چطورنوشابه که این قدرضرردارد بطری 12000میخرندولی شیرکه این قدرهزینه برای دامدارداردباید کیلویی 4500باشد این چجورمدیریتی است به خدادیگه خسته شدیم ببینیدسودواقعی کجامیرود ...تورابه خدامسئولان پیگیری کنند..
United States of America
دامدار بیچاره
۲۲:۵۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
بیچاره دامدار الان دوساله داره ازجیب خودش به مردم برای شیر و گوشت یارانه میده وتا میخوان محصولشو یکم گرون کنن همه شاکی میشن نمیدونم چرا به شیرو گوشت اینقده خبرنگارا گیر میدن راس میگن برن به خودروسازها پتروشیمیها تاجر برنج کارخانه های نوشابه به اینا گیر بدن شیر شده لیتری شیش تومن فک میکنین اینجوری به دامدار میصرفه نه بخدا بازم دامدار ضرر میده شیر ده تومن بشه پول کارگری دامدار درمیاد اب معدنی گرونتر از شیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۱ تير ۱۴۰۰
وزیر بجای گران کردن شیر وانتقام از ملت نهاده ها ی دامی را از کمرک خارج ودر اختیار دامدار قرار بدهد
نهاده دامی را تا گمرک میاورند ولی در کشور توزیع نمی‌کنند تا فاسد شود
نهاده دامی که با ارز دولتی وارد می شود در اختیار دلال قرار می گیرد نه دامدار
به جای گران کردن شیر نهاده های دامی را به قیمت مناسب در اختیار دامدار قرار دهید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
این گران کردن ها ازسواد بیشتر وزیر ماست گوشت ۱۳۰۰۰۰ماهی قزل۱۰۰۰۰۰ مرغ بیخاصیت ۳۰۰۰۰ شیر ۷۰۰۰تخم مصنوعی۲۰۰۰ حالا قیمت محصولات لبنی جای خودداردمگه گران کردن چاره کاراست شما بااین کارتون داریدسرافرادبی وضاعت جامعه را میبرید اقای وزیر ازمردوم کمدرامد یاحداقل بگیر یابهتره بگوییم بیکار که ۸۰درصد مردوم بیکارند خبرداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۱ تير ۱۴۰۰
دوست عزیز دامدار هزینه تولیدش نسبت به پارسال حدود ۴ تا ۵ برابر شده ولی قیمت دام زنده همون قیمت پارسال
میدونی یعنی چی
یعنی سر بریدن دام مولد
و به تبع در آینده بحران گوشت تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۲۲ تير ۱۴۰۰
راست میگین اگر وزیر جهاد سواد داشت الان از دامدار شیر رو مفت نمیخریدن .شرکت لبنیات امروز مثلا ده تن شیر ۴۵۰۰ میخره ،ارزششو با گرفتن چربی و کره و ...کمتر میکنه وتقریبا اب به رنگ شیر به قیمت دوبرابر به مردم میده . بستنی فروش شیر ۵۰۰۰میخره با اظافه کردن شکر و وانیل (۵۰۰۰) واسش کلا ده تومن هزینه داره بعد محصولشو با حدود کیلویی ۳۵ تا ۴۰ میفروشه .اینجا فقط دامداره که بدون سود داره کار میکنه و از جیبش هم میزاره . واقعا هم ما دامدارا بیسوادیم که داریم تو این شرایط تولید میکنیم و بعضیا با خوردن شیر مفت فقط زبونشون رشد کرده نه قد و سلامتیشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۴ ۲۲ تير ۱۴۰۰
این وزیری که میگین اگر سواد داشت با این وضعیتی که درست کرده داره دامدارا رو هم بیکار میکنه...شما بیا صدتا گوسفند بهت مفتی میدم ( با این وضعیت نهاده و گوشت و شیر که از دامدار میخرن ) یکسال ازشون نگهداری کن ،اگر سود کردی صدتا مال بار بزن ببر مال خودت .
الان مفتی هم مال بگیری بجز ضرر چیزی عایدت نمیشه
دامدار بخاطر دل رحمیشه که داره این شغل رو ادامه میده .ب ولا هیچ سودی نداره فقط و فقط وفقط داریم ضرر میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام به رئیس اتحادیه دامداران کاه کلیوی ۵هزار یونجه ۶هزار درزنجان چطوری میگید ۲هزار واقع شرم آور هست
Iran (Islamic Republic of)
دامدار
۲۱:۰۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
تمام نهاده ها افزایش چشمگیری داشتن کاه 380درصد گران شده یونجه 260 درصد و... اونوقت قیمت شیر 40 درصد افزایش پیدا میکنه. دامدار نابود شده فاتحه ای نثارش کنین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام من دامدار هستم مگ چقدر میخوان قیمت شیر ما رو بالا ببرن همچی میگن قیمت شیر افزایش یافت بابا از پارسال تا حال چقدر ما همه چی رو گرون خریدیم بابا برید یقه کارخانه لبنی رو بگیرید بگید چرا لبنی رو اینقدر گرون میکنید بیاید هرکه میخواد من گاوداریم و میدم بهش فقط گاوها گرسنه نمونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
این همش سیاسته. گرون میکنن تا مردم میتونن بخرن تا بعد صادر کنن.میگن کشور ما امنیت داره ولی امنیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و تغذیه ندارد چه بسا همان اولی را هم ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام قیمت کاه کجا 2 هزار تومن الان ب قیمت 5 هزار تومن و خوراک و جو هم بالای 6 تومن داریم می‌خریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام قیمت کاه کجا 2 هزار تومن الان ب قیمت 5 هزار تومن و خوراک و جو هم بالای 6 تومن داریم می‌خریم
Iran (Islamic Republic of)
عجب!!!
۱۵:۵۵ ۲۰ تير ۱۴۰۰
مسئولی که نمیدونه کاه و یونجه تو کشورش چند باید چوپان گله من بشه تا گرانی رو لمس کنه مسئول محترم در خراسان رضوی کاه کیلویی ۶۰۰۰هزار یونجه کیلویی ۷۰۰۰هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
قیمت کاه کیلو ۴ هزار تومان در گلستان میباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
شیر کمتر از ۱۰ تومن واسه دامدار سودی نداره الانم دوساله دامدار داره به دولت و مصرف کننده یارانه میده مگه همین دامدار سفره نداره البته به لطف مسولین دوساله شرمنده زن وبچه هستش پراید ۷ میلیونی رو ۱۳۰ تومن واسه ملت فرو میکنید ولی به تولید مردم میرسه صد تا گزارش میدید دهک پایین دهک پایین همین تولید کننده هستش که پا به گلوش گذاشتین نفسش رو بریدید به لطف مسولین به امید حق علیه باطل دیگه گاوی نمونده که شیر گرون بشه حداقل ۴۰ درصد گاوهای شیری کشتار شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
کاه ۲هزاری ویونجه ۴ هزاری کجاه هست که بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۰ تير ۱۴۰۰
این اقا خوابه انگار در خارج کشور زندگی میکنه من امروز یونجه خریدم.کیلوی ۶۰۰۰وکاه خریدم بسته ای ۳۰۰۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیان
۱۲:۱۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
مدیریت کشور رو به دست مسئولان با لیاقت بسپارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
کاه کیلو ۲هزار تومن؟؟!! کیلو چهارهزار تومن هم پیدا نمیشه،تو مطمئنی رئیس اتحادیه دامدارانی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
چرا دولت خودش به دامداران یارانه علوفه نمیده چرا انقدر مردم بدبخت را بدبخت تر می کنه این عین ظلم هست این همه پول نفت وگاز ومعادن طلا واهن مس وغیره که تو ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام
چه کسی می گوید. کاه کیلویی 2هزار تومان هست؟؟
حداقل 4هزار به بالا است. جو 6هزار وهزار قلم دیگه.
دولت باید تاکید می کنم باید یا نهاده را به 3 هزار برساند یا شیر خام را 8 هزار تومان. وگرنه وضع دامدار و مصرف کننده خیلی بدتر از وضع موجود می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
شير ارزونه، براي دامدار توليد خيلي سخته. دامداران صورتشون با سيلي سرخ ميكنند. قيمت شير خام باز هم بايد افزايش پيدا كند
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۱:۱۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
لبنیات در سال چند بار گرون میشه مردم بدبخت شدن هیچ چیز نمیشه خرید دیگه خسته شدیم از این وضعیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۲۰ تير ۱۴۰۰
شما که خودتون میدونید شیر خام گرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
یکی هم حقوق ها و دستمزد کارگران رو به نرخ روز بالا ببره
-
عدالت خواه
۱۰:۵۱ ۲۰ تير ۱۴۰۰
بی تدبیری و نا امیدی تمامی ندارد؟؟؟؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
باسلام خدا خیرتون بده دامدارها دارند الان شیر رابه قیمت های بالا میفروشند کسی هم نظارت نداره اونوقت میگید هنوز ضرر میکنه این دامدترها بعضی هاشون بی انصافند ..به مردم راحت بگید برید بمبرید دیگه این اداها چیه درمیارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
حاجی از هزینه های دامداری خبر داری ؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
شما که داری میگی دامدارها ضرر نمیکنن بیا من دامهامو بدم دست تو ازت پولیم نمیخوام تا هر چند سال که بخوای نگهدار شیرشم بفروش واسه خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۲۱ تير ۱۴۰۰
واقعاکه هرکی فکرجیب خودش آخه یکی نیست به شمابگه کاه کیلوی 4000تومان که پارسال 1000تومان بوده یعنی 4برابردیگه خودت تاآخرش برو فقط یک قلمش راگفتم غیرازخوراک وجو وذرت وسویا آخه شما فکرمیکنید گاوی که شیرمیدهد توبیابون است وخاروخاشاک میخورد .؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۰ تير ۱۴۰۰
کاش زودتر دولت 13 بر روی کار بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
شیر‌گرون‌شده‌بریم‌کله‌پاچه‌بخوریم..شاید‌پوکی‌استخون‌نگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام...دولت فقط دامداریهای صنعتی رو میبینه دامداری های سنتی روستایی پس چی میشن واینکه شیر ۱۰تومان هم بشه گاوهای آبستن رو میدیم قصابی چون نمیصرفه داریم باخونمون زندگی میکنیم نه بیمه ای نه سوبسیدی نه یارانه ای هیچی.....دادن گاوهای باردار به قصابی جنایت هست که آقای رئیسی به داد دادمداریهای روستایی که سنتی هستن برسید چشم امیدمان فقط شمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
ما که برا دام هامون کیلو ۶ هزارهم الان پیدا نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۰ تير ۱۴۰۰
برکت جمهوری اسلامی ایران برای ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
تو این مملکت تورم سرسام اور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
شیر هنوزم ارزونه
توله شیر الان 500 میلیون قیمت داره
اما یک شیر کامل (یک لیتر شیر) الان چنده؟
باید قیمت شیر به اندازه شیر بالا بره
من نمیدونم، همین که گغتم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
چقد خوشمزه ای تو!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام با وجود گرانی نهاده دامی.کلش 3هزار.یونجه 4هزار جو و ذرت بالای 5000 قیمت شیر 8هزار هم باشه به دامدار نمیصرفه و مطمئنن دامدار دام خود رو خواهد فروخت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
درسته راهکار افزایش قیمت نیست ایران خودرو و سایپا همیشه افزایش قیمت میدن ولی بازم میگن ضرر می کنیم باید تحریم ها برداشته بشه انحصار شکسته بشه
United States of America
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۰ تير ۱۴۰۰
بسیاری از دهک های جامعه توان خرید ندارند که در نهایت با حذف لبنیات از سفره خانوار و تبدیل آن به شیرخشک، چاره ای جز صادرات به بازارهای هدف نیست.


جالب بود این قسمت خبر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
چرا همیشه دولت برای حمایت کلیه اصناف وتولیدکنندگان دستش تو جیب مردمه چرا پس برای حمایت از خودش مایه نمی گذاره بعدم همش اقلام مصرفی روزمره مردم ولبنیات را روز به روز وساعت به ساعت داره گران میکنه دلیل گرانیشم حمایت از تولیدکنندگان وکوچک شدن هروز سفره مردم این دوماه آخر اتمام دولت هم برای مردم از گرانی وکمبود اقلام داره سنگ تمام میگذاره کاش همین قدر که اقلام ساعتی گرا ن میشد حقوق ودریافتی وقدرت خرید مردم هم ساعتی بالا میرفت
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۵:۰۱ ۲۰ تير ۱۴۰۰
قیمت یک لیتر نوشابه ۱۲ تومنه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۵۶ ۲۰ تير ۱۴۰۰
بااین افزایش قیمت ها چراحقوق کارگری هرروز بیشترنمی شود؟!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۷ ۲۰ تير ۱۴۰۰
با این اوضاع گرانیها در حوزه صنعت غذا و به خصوص شیر و فرآوره های آن ظاهراً که نه مطمئناًبه طور کامل این محصول از سبد غذایی خانواده محو خواهد شد بعد دولت برای ارتقائ سطح سلامتی مردم باید مکملهای کلسیم و امثالهم را تولید کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۲۰ تير ۱۴۰۰
با سلام ، قدرت خرید مردم پایین می باشد و اینکه شیر کیلوی 10 تومان به بالا باید باشد در حال حاضر که برای دامدار صرف اقتصادی داشته باشد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
باسلام شما کجای کارید دامدار داره شیرش را پیش خودش گران میکنه هیچ کس هم توجهی نداره به این موضوع بازهم میگید قیمت شیر پایین یک‌کیلو شیر گوسفند راحدود بیست میدن دیدم که میدم وخریدم اون وقت هنوز دامدار ادعاش ارزونی شیر ..دامدار جماعت اصلا کاری به قیمت گذاری ها نداره کارخودش رامیکنه واین رسم را حتی درزمان ترسالی هم اجرا میکرده ..حالا بازم از دامدار حمایت میکنید وبازم میگید قیمت شیر پایین ...دیگه دامدارها زیادی خودمختارند حداقل من اینو دارم میبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۰ تير ۱۴۰۰
یکراست بگن ضعیف های جامعه اضافی هستن و باید بمیرن دیگه