هزار و ۷۰۰ امین واحد بازسازی شده بافت فرسوده دوگنبدان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور در آیین بهره برداری از این واحد مسکونی گفت: با تصویب هیات دولت برای نخستین بار در کشور طرح بهسازی بافت فرسوده دوگنبدان اجرا شد.

مجید جودی افزود: در این طرح ۳ هزار واحد مسکونی در چهار محله شهر دوگنبدان برای بازسازی شناسایی شد.

جودی اجرای طرح بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان را یکی از طرح‌های موفق کشور برشمرد و گفت: احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان یکی از موفق‌ترین طرح‌های نوسازی بافت‌های فرسوده کشور است که با مشارکت شهروندان و تعامل سازنده مسئولان انجام شده است.

او با بیان اینکه هم اکنون برای نوسازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود اضافه کرد: تحقق ساخت هزار و۳۰۰ واحد مسکونی دیگر در شهر دوگنبدان نیازمند افزایش تسهیلات است و تلاش می‌شود این تسهیلات امسال افزایش یابد. 

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این آیین فعالیت‌های بنیاد مسکن برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: بازسازی بافت فرسوده احداث رینگ و طرح اقدام ملی مسکن از جمله این طرح‌ها است.

حجت الاسلام روحانی نژاد به احداث رینگ در بافت فرسوده دوگنبدان اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح محلات این بافت را از بن بست خارج کرد و باعث رونق این محلات شد.

او افزود: این رینگ بسیار خوب طراحی و ساخته شده و علاوه بر دسترسی آسان مردم، فضای شادی را نیز برای ساکنان فراهم کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: برای نوسازی هزار و۷۰۰ واحد مسکونی شهر دوگنبدان ۹۷۶میلیارد ریال تسهیلات بانکی و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

حسین جنتی با بیان اینکه هم اکنون ۴۶۰ واحد مسکونی دیگر در بافت‌های فرسوده شهر دوگنبدان در حال نوسازی است، افزود: برای نوسازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است. 

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: در قالب طرح مسکن ملی ۲۸۸ واحد مسکونی در شهر دوگنبدان در دست ساخت است که میانگین پیشرفت کاری این تعداد واحد مسکونی بیش از ۳۰ درصد است.

صیادی با بیان اینکه سقف گذاری ۱۱۰ واحد مسکن ملی و فنداسیون ۲۶۰ واحد تاکنون اجرا شده است، افزود: طرح مسکن ملی گچساران در زمینی به مساحت ۴۷ هزار مترمربع در حال اجرا، و زیر بنای واحد‌های احداثی در این طرح ۳۶ هزار و ۱۸۰ مترمربع است.

اتابک فرماندار گچساران با بیان بازسازی یا نوسازی منازل در شهرستان جان تازه به محلات بافت فرسوده بخشید گفت: ایجاد تحول در بافت‌های فرسوده در چهره شهر تاثیر بسیار خوبی داشته و زندگی ساکنان را متحول کرده است.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.