مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع بازآفرینی در قالب ردیف های دائمی و غیر دائمی به استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پژمان نیک اقبال مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: منابع اعتباری طرح های بازآفرینی برای شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد در قالب دو کد دائمی و غیر دائمی تبصره ۱۸ به استان ابلاغ می شود.

نیک اقبال افزود: ۲۹ پروژه بازآفرینی استان در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

او بیان کرد: این طرح ها در قالب مدارس، کتابخانه ،پایگاه سلامت،دیوار حائل،پل بتنی،بهسازی  ،آسفالت و روکش مسیر،بهسازی خیابان بلادیان، اجرای شبکه آبرسانی محلات،بهسازی معابر،جدا سازی و کف سازی معابر اجرا شده است. 

نیک اقبال گفت: برای انجام عملیات اجرایی آسفالت در بافت های ناکارآمد در شهرهای استان هفت هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان در اختیار شهرداری های استان قرار گرفته است.

او افزود: نخستین پروژه مشارکتی این حوزه  در کهگیلویه و بویراحمد برای انبوه سازی مسکن طبق برنامه زمانبندی دهه فجر در یکی از محله های دارای بافت فرسوده استان کلنگ زنی خواهد شد.

نیک اقبالی بیان کرد: همچنین حدود هزار و ۸۱۵ فقره تسهیلات بانکی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال برای استان در نظر گرفته شده که از این تعداد تاکنون ۶۷ فقره منجر به عقد قرارداد شده است.

او افزود: یکی از اقدام های ارزنده انجام شده حوزه بازآفرینی شهری در استان بازسازی و بهسازی خیابان شهید بلادیان شهر دوگنبدان است.

مدیر کل راه  و شهرسازی استان بیان کرد: بازگشایی رینگ های بافت فرسوده که در سال های گذشته به دلیل معابر تنگ ، تردد خودروهای خدمات رسان را سخت کرده بود با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تبدیل به یک بافت زیبا با دسترسی آسان شده است.

نیک اقبالی گفت: قرار است بازار روز دهدشت که یک بافت  ناکارآمد و نازیباست با همکاری شهرداری دهدشت بازآفرینی و تبدیل به یک فضای تجاری و تفریحی زیبا شود.

او افزود:با توجه اینکه شهر دوگنبدان به عنوان پایلوت کشوری در حوزه بازآفرینی شهری مصوب شده ادامه روند بازآفرینی شهری استان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتری است.

نیک اقبال بیان کرد: پیش بینی بسته های تشویقی برای استفاده از معافیت صدور پروانه و سایر عوارض از دیگر نیازهای این حوزه در کهگیلویه و بویراحمد است.

او گفت: از نظام مهندسی استان نیز انتظار می رود در محله های هدف حمایت های تشویفی را به لحاظ تخفیف خدمات نظام مهندسی لحاظ کند.

نیک اقبال بیان کرد: نیاز است تا دستگاه های خدمات رسان در محدوده های هدف در زمینه نصب انشعاب ها تخفیف های ویژه نیز لحاظ کنند.

او افزود: ۲هزارو ۸۳هکتار بافت ناکارآمد در استان وجود دارد . از این مقدار ۳۸ هکتار مربوط به محدوده تاریخی در شهر دهدشت یکهزار و ۱۷۰ هکتار سکونت گاه غیر رسمی در یاسوج و ۸۷۵ هکتار در گچساران قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: جمعیت ساکن در این مناطق  ۱۶۰ هزار نفر هستند که در مجموع  ۲۳ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.