مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: هزارو ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سال ۱۳۹۴ تاکنون برای احیای بافت فرسوده این شهر پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، محمد مراد راغ پور مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان گفت: ۸۹۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۲۵۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان هزینه شده است.

راغ پور با اشاره به اینکه قرار است براساس طرح احیای بافت فرسوده، بازسازی سه هزار واحد مسکونی در محله مسکونی بافت فرسوده نوسازی شود افزود: این میزان تسهیلات برای نوسازی ۲ هزار واحد مسکونی پرداخت شده است.

او بیان کرد: برای نوسازی هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.

راغ پور گفت: تسهیلات بانکی با سه سال دوره تنفس، پنج درصد کارمزد و ۱۲ سال دوره بازپرداخت پرداخت شده است.

او افزود: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر مشوق های ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان بوده است.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان بیان کرد: اجرای طرح های بازآفرینی شهری شامل فرهنگ سرا و مجتمع های تجاری از دیگر برنامه هایی است که در کنار نوسازی واحدهای مسکونی برای بهبود زندگی ساکنان این مناطق اجرا شده است.

او زیبا سازی، ایمن سازی و رونق اشتغال بخش مسکن در پروژه ملی نوسازی بافت فرسوده را از پیامدهای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان ذکر می کند.

راغ پور گفت: بازگشایی رینگ معابر به عرض ۲۰ متر و طول هزار و ۳۰۰ متر از دیگر طرح های پیش بینی شده برای تغییر سیمای زندگی در مرکز شهرستان گچساران است که هم اکنون ۹۰درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

او با اشاره به اینکه برای اجرای این پروژه ۱۹۷ خانه در مسیر عملیاتی این طرح خریداری شده است افزود: این طرح در چهار فاز برنامه ریزی شده است.

مسئول ستاد احیای بافت فرسوده دوگنبدان میزان سرمایه گذاری طرح بازگشایی معابر بافت فرسوده شهر دوگنبدان را ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

راغ پور افزود : بیش از ۲۵ هزار نفر در واحدهای مسکونی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ساکن بودند که آسیب های فرهنگی و خطر حوادث طبیعی و انسان ساز ساکنان این مناطق را تهدید می کرد .

این طرح در محله های لبنان , رادک , سادات کیامرثی و سعدی در دست اجراست.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.