محمودآبادی با بیان اینکه برداشت محصول در گلخانه های هیدروپونیک بیشتر است، گفت: برگشت سرمایه در گلخانه های هیدروپونیک نیز سریع تر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمودآبادی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه این شهرستان از لحاظ سطح زیر کشت گلخانه رتبه دوم در استان (به جز منطقه جنوب) را دارا است، گفت:سطح گلخانه­‌های شهرستان قریب به ۲۵ هکتار است که از این سطح گلخانه مساحت ۲ هکتار به صورت کاشت هیدروپونیک است.

او افزود: از نظر برداشت محصول تفاوت محسوسی بین برداشت در فضای باز، گلخانه خاکی و هیدروپونیک وجود دارد و برداشت در محیط گلخانه‌ای به مراتب بیشتر از برداشت فضای باز است و برداشت در گلخانه هیدروپونیک نیز بیشتر از گلخانه خاکی است.

محمودآبادی تصریح کرد: هزینه کرد برای احداث هر مترمربع گلخانه خاکی مبلغی حدود شش میلیون ریال و در گلخانه هیدرو پونیک حدود هفت میلیون و پانصد هزار ریال است.

او با بیان اینکه برداشت محصول در گلخانه های هیدروپونیک بیشتر است، افزود: برگشت سرمایه در گلخانه های هیدروپونیک نیز سریع تر انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان تصریح کرد: در گلخانه هیدروپونیک به علت تغذیه بهتر بوته‌ها و کاهش آفات و بیماری‌ها، به ویژه بیماری‌های قارچی و خاکزی می‌توان محصول سالم تری نسبت به گلخانه خاکی تولید کرد.

محمودآبادی اظهار داشت: محصولات گلخانه‌ای این شهرستان شامل سبزی و صیفی با سطحی معادل بیست ویک و نیم هکتار، گل و گیاهان زینتی با سطحی معادل دو و شش دهم هکتار، گیاه آلوئه ورا با سطح هزار و ۶۰۰ متر مربع گلخانه لیموترش با سطح ۳ هزار متر مربع است.

او بیان داشت: برای توسعه گلخانه‌ها برنامه بلندمدت استفاده از سرمایه گذاران بخش خصوصی توانای اجرای گلخانه‌هایی با مساحت بیشتر از ۲ هکتار مد نظر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان بیان داشت: برای توسعه گلخانه‌ها اقدامات ترویجی و آموزشی مانند برگزاری کلاس‌های آموزشی، بازدید از گلخانه‌های شهرستان‌های هم جوار و ترویج احداث گلخانه با کمک کارشناسان پهنه انجام شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار