۳ نظامی پاکستانی در حمله تروریستی به ایستگاه بازرسی در مرز مشترک با افغانستان کشته شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تایمز هند، در حمله تروریستی به یک ایست بازرسی در منطقه وزیرستان شمالی افغانستان در مرز مشترک با پاکستان سه سرباز پاکستانی کشته و یک نفر دیگر مصدوم شد.

 به نقل از مقامات، این حمله تروریستی بامداد روز دوشنبه صورت گرفته و تروریست‌ها به ایست بازرسی «حسن خیل» مجاور مرز افغانستان و پاکستان با سلاح‌های سنگین حمله کردند.

سه سرباز پاکستانی در همان محل حادثه جان خود را از دست دادند و سربازی دیگری که به شدت مجروح شده بود به بیمارستان منتقل شد.

ارتش پاکستان ضمن محکوم کردن استفاده از خاک افغانستان توسط تروریست‌ها خواستار اطمینان دولت کابل از کنترل موثر مناطق مرزی شد.

از زمان افزایش درگیری‌ها بین طالبان و نیرو‌های دولتی افغانستان، حملات به نیرو‌های امنیتی در وزیرستان شمالی و مناطق مجاور وزیرستان جنوبی شدت یافته است.

هفته گذشته، تروریست‌ها از داخل خاک افغانستان به سمت یک پست نظامی در منطقه دواتوی در منطقه قبیله‌ای وزیرستان شمالی تیراندازی کردند که در آن دو سرباز کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

پاکستان که بیش از ۲۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، بیم آن را دارد که شدت خشونت در این کشور باعث افزایش ورود مهاجران به پاکستان شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.