فرماندار هرات با اشاره به حمله شب گذشته طالبان اعلام کرد این تهاجم از سوی نیروهای امنیتی مهار شده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از طلوع نیوز، «عبدالصبور قانع» فرماندار هرات، در اظهاراتی به حمله شب گذشته گروه طالبان بر «ولسوالی غوریان» در این ولایت اشاره کرد و با بیان آنکه این اقدام مهار شده است، از جان‌باختن ۲۰ عضو گروه طالبان خبر داد.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «صد‌ها عضو مسلح طالبان شب گذشته به ولسوالی و ولایت‌های همسایه با هرات حمله کردند، اما تلاش آن‌ها را نیرو‌ها امنیتی ما ناکام گذاشتند.»

این مقام ارشد افغان همچنین اعلام کرد که موتری بمب‌گذاری شده متعلق به گروه طالبان پیش از رسیدن به هدف، از سوی نیرو‌های امنیتی از میان برده شد.

نهاد‌های امنیتی هرات نیز از کشته شدن ۲۰ عضو طالبان و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر از اعضای این گروه خبر دادند. مقام‌های محلی، اما درباره این خبر واکنشی نداشته و آن را تایید نکردند. طالبان نیز تاکنون واکنش به این حمله نداشته است.

پیش از این منابع امنیتی افغانستان اعلام کردند به دلیل انفجار یک ماشین انتحاری در مقر پلیس هرات واقع در غرب افغانستان، چندین تن کشته و زخمی شدند.

چندی پیش وزارت کشور افغانستان اعلام کرده بود که یک موتر مملو از مواد انفجاری را در ولایت «خوست» قبل از رسیدن به هدف کشف و خنثی کرده است. به گفته این وزارت، در این موتر بمب گذاری سه تُن مواد انفجاری جاسازی شده بود و تروریست‌ها می‌خواستند که آن را در شهر خوست منفجر نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.