سرپرست شرکت توزیع برق البرز گفت: آدرس‌هایی در استان وجود دارد که برق آن‌ها هرگز قطع نمی‌شود، چون این مشترکین در مسیر فیدر‌های مراکز حساس قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، رامین فرج، سرپرست شرکت توزیع برق البرز با اشاره به اینکه افزایش بی سابقه میزان مصرف برق در سال جاری یکی از این دلایل است، افزود: به عنوان مثال امسال در بخش صنعت شاهد افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

 رامین فرج  گفت: البته نباید فراموش کنیم کم بارشی امسال هم باعث کاهش ذخیره آب پشت سد‌ها و به تبع آن کاهش تولید نیروگاه‌های آبی شده است.

او افزود: در حال حاضر امکان استفاده از ظرفیت نیروگاه‌های آبی در تمام طول شبانه روز برای تولید برق وجود ندارد. به علاوه امسال چاه‌های کشاورزی که در سنوات گذشته از اواخر خرداد وارد مدار مصرف می‌شدند به دلیل گرما و کم بارشی از اواخر فروردین وارد مدار شدند.

سرپرست شرکت توزیع برق البرز گفت: در میان نباید تاثیر قابل استخراج رمز ارز‌ها که را در فرایند افزایش مصرف برق نادیده بگیریم.

رامین فرج  افزود: برای جبران این کمبود در نهایت جدول زمانبندی شده قطعی برق برای مناطق مختلف استان تدوین و اجرایی شده است.

او گفت: واقعیت این است اگر مصرف به همین شکل ادامه داشته باشد، قطعی برق تا پایان فصل گرما ادامه خواهد داشت، ولی اگر مردم همکاری کنند و مدیریت مصرف داشته باشند، می‌توانیم از این پیچ بحرانی عبور کنیم.

سرپرست شرکت توزیع برق البرز با بیان اینکه افزایش دمای هوا خواه ناخواه باعث افزایش مصرف برق می‌شود، افزود: به ازای هر درجه افزایش دما حدود هزار مگاوات افزایش مصرف برق داریم.

رامین فرج گفت: مصرف روزانه برق در کشور در اوج پیک مصرف بین ۶۶ تا ۶۷ هزار مگاوات است و پیش بینی می‌شود از این میزان حدود ۱۵ درصد کمبود تولید داشته باشیم یعنی چیزی حدود ۱۰ هزار مگاوات.

او افزود: در حال حاضر برنامه زمانبدی قطعی برق در هفت بلوک با خاموشی‌های دو ساعته در حال اجرا است، ولی طی چند روز گذشته افزایش مصرف باعث شده در برخی مناطق برق مشترکین در دو نوبت قطع شود.

سرپرست شرکت توزیع برق البرز گفت: در استان البرز ۳۸۰ فیدر تغذیه کننده ۲۰ کیلوولتی وجود دارد که تنها ۴۰ مورد از آن‌ها در برنامه خاموشی قرار دارند.

رامین فرج افزود: در مسیر این ۴۰ فیدری که در برنامه قطعی برق قرار ندارند، تصفیه خانه‌های اصلی آب استان، بیمارستان‌ها، انتقال خون و مراکز حیاتی استان است.

او گفت: آدرس‌هایی در استان وجود دارد که برق آن‌ها هرگز قطع نمی‌شود، چون این مشترکین در مسیر فیدر‌های مراکز حساس نامبرده شده قرار دارند.

سرپرست شرکت توزیع برق البرز افزود: با توجه به اینکه فیدر اختصاصی برای بیمارستان‌های استان ایجاد نشده و این مراکز در مسیر فیدر‌هایی قرار دارند که قبلا ایجاد شده‌اند بنابراین مشترکین دیگری که خانه، محل کسب و کار و ... آن‌ها هم در مسیر این فیدر‌ها باشد به جز زمان وقوع حوادث خاص برق دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/د.خ

برچسب ها: قطعی برق ، مصرف برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.