نقش سينماداران در نابه ساماني حوزه اكران با اعمال سليقه هاي شخصي در بخش انتخاب فيلم ها براي نمايش در سينماها كاملاً شفاف است.

كيومرث پوراحمد كارگردان سينما به خبرنگار حوزه سينما

باشگاه خبرنگاران

گفت: كسب جايزه در جشنواره هاي داخلي و حتي مسابقه هاي بين المللي نمي تواند معيار ارزشيابي مناسبي براي سينماگران باشد.

وي افزود: جشنواره ها به دليل برگزاري مقطعي خود در سينماي ايران ملاك خوبي براي سنجش كارنامه سينماگران ما نيست.

اين كارگردان سينما تصريح كرد: از جمع فستيوال هاي بين المللي و حتي جشنواره هاي داخلي كه تاثيري در سنجش كارنامه سينماگران ندارند، جشنواره هايي مانند كن و برلين بيانگر تغييرات درخشان در شيوه فعاليت فيلمسازان ما و رشد كيفي اين صنعت است و با ساير جشنواره ها تفاوت دارند.

پوراحمد اضافه كرد: با مرور تاريخ سينمايي جهان ستارگان بزرگ اين صنعت كه عنوان سوپراستار را يدك مي كشند ماندگاري خود را با كسب جوايز ارزنده در فستيوال هاي بزرگ دنيا ثبت كرده اند.

اين كارگردان سينما ادامه داد: سينماگران ما با بينش متفاوت در راستاي خلق آثار ارزشي مقدمات دستيابي سينماي كشور را به توفيقات جهاني فراهم خواهند كرد.

پوراحمد با اشاره به وضعيت فعلي حاكم بر اكران فيلم ها در سينماهاي كشور گفت: در وضعيت نامناسب نمايش فيلم ها در سينماهاي كشور شاهد پديد آمدن مسائل منفي مانند سينمادار سالاري هستيم كه سليقه و نظر شخصي را وارد حوزه اكران كرده است.

اين كارگردان سينما تاكيد كرد: جنس انديشه سينماگران و سينماداران از ساختاري تجاري برخوردار است و به جز بعد تجارت و درآمدزايي مشغول ابعاد ديگر اين صنعت نيست.

پوراحمد اظهار داشت: سينما براي خروج از قالب مشكلات و كمبودها نياز به تمركز افكار مسئولان سينما به روي زواياي فرهنگي و هنري سينما در كنار افكار تجاري و مقوله درآمدزايي دارد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار