در جلسه استاندار کرمان و رئیس سازمان جنگل‌ها،مراتع و آبخیزداری،اختصاص ۲۲۰ میلیارد تومان به طرح‌های مالچ پاشی و تثبیت شن در استان کرمان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه مشترک استاندار کرمان و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز دوشنبه ۱۴تیرماه با هدف بررسی روند اجرای طرح‌های این سازمان در استان کرمان امروز در تهران برگزار شد.

 در این جلسه علی زینی وند، استاندار کرمان با تشریح وضعیت استان در بخش مراتع و جنگل‌ها از مسعود منصور، رئیس سازمان خواست: برای تکمیل طرح‌های تثبیت شن، کاداستر و... در زمینه تأمین مالی طرح‌ها مساعدت کند.

رئیس سازمان جنگل‌ها هم ضمن تشریح آخرین وضعیت طرح‌ها، برای تسریع اجرای آن‌ها قول مساعد داد.

در این جلسه مقرر شد: برای تکمیل طرح کاداستر در استان کرمان تا شهریورماه، ۱۵ میلیارد تومان بودجه اختصاص یابد.

همچنین قرار شد: ۲۲۰ میلیارد تومان هم برای اجرای طرح‌های مالچ پاشی و تثبیت شن به ادارات کل شمال و جنوب اختصاص یابد.

اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای طرح‌های حفاظت خاک، تقویت طرح‌های آبخیزداری، اختصاص سهمیه ۷۴ نفر برای استخدام نیرو‌های جدید در ادارات کل جنوب و شمال استان از دیگر مصوبات این نشست بود.

هم‌اندیشی برای تعیین تکلیف ۱۰۰ هزار هکتار اراضی ملی تصرفی که در اختیار کشاورزان قرار دارد، یکی دیگر از مباحث مطرح شده بود که رئیس سازمان جنگل‌ها قول داد، برای رفع این مسئله در چارچوب موازین قانونی مساعدت کند.

در این جلسه همچنین استاندار کرمان درباره حجم بالای طرح‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌های معدنی در بخش منابع طبیعی گزارشی ارائه کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها هم با تشکر از این اقدامات، گفت: استان کرمان در زمینه اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی معادن در بخش منابع طبیعی بهترین عملکرد را داشته است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار