رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان گفت: عملیات مبارزه با بیابان زایی در ریگان با اجرای ۵طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی آغاز شد.

مجید امیر زاده،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اشاره به این که ۵طرح بیابان زدایی در شهرستان ریگان در حال اجرا است ،گفت:طرح تله رسوب گیر در ۳۲۰کیلومتر از عرصه‌های کانون بحران فرسایش بادی  ریگان آغاز شد.

او بیان داشت:طرح نهالکاری در ۶۴۰هکتار از عرصه بیابانی شهرستان ریگان آغاز شده است که در این طرح بیش از ۲۰نفر مشغول به نهالکاری و آبیاری هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان ابراز کرد:آبیاری ومراقبت نهالکاری سنواتی در ۱۲۰۰هکتار از عرصه‌های بیابانی ریگان از دیگر طرح های صندوق توسعه ملی است.

امیرزاده با اشاره به این که احداث گوراب در مسیر روان آب‌ها ودشت‌های سیلابی درسطح ۱۲۰۰هکتار در حال اجرا است ابراز کرد: مالچ پاشی در ۳۰۰هکتار از عرصه‌های کانون بحران فرسایش بادی درحال اجرا است.

او عنوان کرد:این ۵طرح با اعتباری بالغ بر ۸۰میلیارد ریال با دستور دفتر مقام معظم رهبری از طریق صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان ابراز کرد:این ۵طرح برای مهار طوفان‌های شدید شن در شهرستان تاثیر خوبی خواهند داشت وبا اجرای هرکدام از این طرح‌ها ۲۰روستا از هجوم شن‌های روان در امان خواهند بود.

امین باقری، فرماندار ریگان با اشاره به افزایش بیابان زایی در ریگان تصریح کرد: اعتبارات کنونی استان جوابگوی بیابان زدایی در این شهرستان نیست.

او افزود: طرح بین المللی بیابان زدایی و مهار گردوغبار در شهرستان ریگان با ۶۲۰میلیارد تومان اعتبار تصویب شد که یک سال بیشتر اجرا نشده است.

فرماندار ریگان گفت: تا کنون گرد وغبار ۱۶روستای ریگان را خالی از سکنه کرده است و۱۵۰روستا در محاصره شدید گرد وغبار قرار دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.