مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ما در حال حاضر با یک سیر فزاینده بیماری کرونا مواجه هستیم و عامل بیماری، گونه هندی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۹۸۱ هزار و ۸۶۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۸۱ هزار و ۱۳۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۶۷۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۲۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۹۹ هزار و ۵۵۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دکتر حسینی، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۴۷۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از بهبودی ۲۷۰ هزار و ۶۸۱ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول با اعلام جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را ۴ هزار و ۸۴۰ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تصریح کرد: ما در حال حاضر با یک سیر فزاینده بیماری مواجه هستیم. عامل بیماری در زمان حاضر گونه هندی است و یک تفاوت جدی با گونه‌های قبلی دارد که آن هم قدرت سرایت پذیری بسیار بالای آن است.

او افزود: این قدرت سرایت پذیری بالا به عنوان یک تهدید علیه سلامت افراد محسوب می‌شود، بنابراین هر فردی موظف است برای حفظ جان خود و اطرافیان شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار