رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: احتمال ورود آذربایجان غربی به موج پنجم کرونا طی روز‌های آتی زیاد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: با توجه به افزایش مراجعه کنندگان به مراکز ۱۶ ساعته و افزوده شدن تعداد بستری ها، احتمال ورود استان به موج پنجم کرونا طی روز‌های آتی زیاد است.

او افزود: تا امروز وضعیت آذربایجان غربی بهتر بوده، ولی نباید به این امر بسیار خوش بین باشیم و رعایت پروتکل‌ها را باید با دقت انجام دهیم.

آقازاده اضافه کرد: همه ما باید آماده باشیم و تلاش کنیم تا میزان تلفات و گرفتاری به کرونا در روز‌های آینده در آذربایجان غربی کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی، ویروس هندی یا دلتا را جزو خطرناکترین نوع جهش‌های کووید ۱۹ اعلام کرده که در ۹۶ کشور آغاز شده و خوشبختانه در استان ما موردی از این ویروس تا بحال دیده نشده است.

او اظهار کرد: میزان انتشار و تعداد بیمارانی که به علت ابتلا به ویروس هندی بستری می‌شوند، بسیار زیاد است.

آقازاده با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی مسافرانی از کشور‌های پاکستان و افغانستان دارد، افزود: افرادی به صورت غیرقانونی از پاکستان و افغانستان وارد کشور شده و در مسیر ترکیه، در شهر‌های خوی، چالدران، ماکو و پلدشت اسکان پیدا می‌کنند که مشکلات مربوط به بیماری کووید ۱۹ را بسیار بیشتر می‌کند.

او تاکید کرد: شهر‌هایی که در وضعیت نارنجی هستند شامل ارومیه، خوی، ماکو، میاندوآب، شاهین دژ، بوکان، چالدران، اشنویه و پیرانشهر باید با رعایت موارد بهداشتی، از ورود به وضعیت قرمز جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.