مهم‌ترین حوادث ۱۴ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه چهاردهم تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۰۲ کیلو تریاک در بیابان های قلاتویه

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۱۰۲ کیلو تریاک در بیابان‌های اطراف ایست و بازرسی "قلاتویه" این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی قلاتویه شهرستان "داراب" با همکاری مأموران یگان تکاوری، هنگام گشت زنی در بیابان‌های اطراف ایستگاه متوجه توقف یک خودرو در آن محل شدند.

او افزود: ماموران جهت بررسی موضوع به آن خودرو نزدیک می‌شوند که راننده به محض مشاهده مأموران از منطقه متواری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان "داراب" خاطر نشان کرد: در بازرسی مأموران انتظامی از مکان پارک خودرو، ۱۰۲ کیلوگرم تریاک کشف و تلاش برای شناسایی و دستگیری متهم متواری ادامه دارد.

دستگیری سارق و کشف ۱۳ فقره سرقت در فسا

فرمانده انتظامی فسا از دستگیری سارق سابقه دار و کشف ۱۳ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار داشت: در پی وقوع سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او افزود: مأموران کلانتری ۱۲ "معلم" با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند یک سارق سابقه دار را شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر کنند. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ۱۳ فقره سرقت اعم از اماکن خصوصی، درون خودرو و سرقت از معابر اعتراف و با پرونده متشکله روانه دادسرا شد.

غرق شدن مرد ۳۵ ساله در استخر کشاورزی

فرمانده انتظامی مرودشت از غرق شدن مرد ۳۵ ساله در استخر کشاورزی یکی از روستا‌های اطراف این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن یک نفر داخل استخر کشاورزی، گشت انتظامی بلافاصله به محل اعزام شد.

او با بیان اینکه جسد این فرد توسط عوامل آتش نشانی از آب بیرون آورده شد، افزود: طی تحقیقات بعمل آمده و برابر اظهارات اهالی مشخص شد که فرد ۳۵ ساله هنگام برداشت آب بر اثر بی احتیاطی داخل استخر سقوط و غرق شده است.

این مقام انتظامی گفت: جسد این شخص پس از هماهنگی قضائی برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.

کشف خودرو مسروقه در عملیات تعقیب و گریز پلیس 

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان از توقیف یک دستگاه خودرو پژو پارس مسروقه و دستگیری سارق خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی بیان کرد: پیرو خبر واصله مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس در یکی از شهرستان‌های استان فارس، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این فرماندهی قرار گرفت. وی ادامه داد: بلافاصله طرح مهار اجرا و خودرو مسروقه شناسایی شد که راننده خودرو به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان سروستان گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو توقیف و فرد سارق دستگیر شد. سرهنگ مجتهدی اظهار داشت: خودرو برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل و سارق نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۵ دستگاه ماینر غیر مجاز در لامرد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ۵ دستگاه ماینر قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ بهادر رزمجویی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان لامرد هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را جهت بررسی متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیر مجاز (ماینر) کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان لامرد گفت: ارزش این دستگاه‌ها بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

دستگیری ۲ سارق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی و درون خودرو با ۲۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار داشت: در پی وقوع سرقت از اماکن خصوصی و درون خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، شناسایی و دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: با اقدامات پلیسی و بررسی فنی صحنه وقوع جرم، ماموران موفق به شناسایی ۲ سارق سابقه دار شده و با هماهنگی قضائی آنان را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اظهار کرد: در تحقیقات انجام شده، متهمان به ۲۰ فقره سرقت اماکن خصوصی و درون خودرو اعتراف و پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی درلارستان

جانشین فرمانده انتظامی لارستان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ناصرحیدری اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان لارستان در راستای برخورد با فروشندگان مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز، با بهره‌گیری از توان انتظامی و عملیاتی خود طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را اجرا کردند.

او افزود: در این خصوص طی ۴۸ ساعت گذشته، ماموران انتظامی موفق شدند ۲۰ کیلو گرم تریاک، ۲۳ رأس احشام، ۵ دستگاه اسکوتر برقی و تعداد ۳۶ دستکاه حباب ساز قاچاق کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی لارستان گفت: در این راستا ۳ سارق اماکن خصوصی دستگیر و ۱۷ دستگاه موتور سیکلت و خودرو متخلف و فاقد مدارک نیز توقیف شدند.

سرهنگ حیدری با تقدیر از تعامل و همراهی مردم با نیروی انتظامی، خاطر نشان کرد: هدف پلیس از اجری طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، افزایش امنیت، آسایش و آرامش شهروندان است.

کشف ۴۳ رأس گوسفند قاچاق در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۴۳ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی بیان داشت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ "انقلاب"، هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی یک دستگاه کامیون حامل احشام را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این خودرو حامل ۴۳ رأس گوسفند قاچاق و فاقد پروانه بهداشتی است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری ۷۷ متهم تحت تعقیب در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری ۷۷ متهم و محکوم تحت تعقیب طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی بیان کرد: در پی اجرای حکم قضائی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب و به جهت حساسیت موضوع و ممانعت از قانون گریزی هنجار شکنان اجتماعی، این ماموریت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پلیس این شهرستان با انجام کار‌های اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز با بیان اینکه در این خصوص مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضائی طی چند عملیات غافلگیرانه و به مدت یک هفته موفق شدند ۷۷ نفر از محکومان و متهمان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کنند، گفت: متهمان برای رسیدگی و ادامه سیر مراحل قانونی، روانه دادسرا شدند.

توقیف کامیون حامل کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از کشف یک محموله قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محور "کوه چنار-نورآباد"، به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

او خاطر نشان کرد: در بازرسی از این کامیون، ۱۶۳ عدد فیلتر گازوئیل قاچاق مربوط به خودرو سنگین کشف شد.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

شناسایی عامل انتشار کلیپ‌های غیر مجاز در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از شناسایی و دستگیری ۳ عامل انتشار کلیپ‌های استعمال مواد مخدر در فضای مجازی توسط پلیس فتا خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام اظهار داشت: در رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، کارشناسان پلیس فتا با ۲ صفحه در اینستاگرام مواجه شدند که کلیپ استعمال مواد مخدر را به اشتراک می‌گذاشت.

او افزود: با انجام اقدامات تخصصی، ۳ نفر ادمین صفحات مذکور شناسایی و به پلیس فتا احضار شدند که با مشاهده مستندات موجود به عمل مجرمانه خود اعتراف کردند.

سرهنگ قسام از تحویل متهمان به دادسرا گفت و خاطر نشان کرد: پلیس فتا با اشرافیت و رصد شبکه‌های اجتماعی، در چهارچوب قوانین و مقررات با هرگونه اعمال مجرمانه در فضای مجازی برابر قانون برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.