مهم‌ترین حوادث ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه دوازدهم تیرماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۱۷۱ کیلو تریاک در شهرستان لامرد

فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی و توقیف یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و کشف ۱۷۱ کیلو تریاک در شهرستان لامرد خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان لامرد از خبری مبنی بر تردد خودرو حامل مواد مخدر در محور لامرد – علاء مرودشت مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او ادامه داد: مأموران انتظامی به محور مورد نظر اعزام و با انجام گشت‌های نامحسوس، در نهایت یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده خودرو بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده که عرصه را بر خود تنگ می‌دید با استفاده از موقعیت جغرافیایی منطقه ضمن رها کردن خودرو متواری شد، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۷۱ کیلوگرم تریاک کشف شد.

سردار حبیبی با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری متهم متواری ادامه دارد، تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و سوداگران مرگ از اولویت‌های اصلی این فرماندهی محسوب می‌شود و مأموران جان بر کف انتظامی استان در این خصوص از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

خطر جدی قاچاق در تولید و تجارت

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: گسترش پدیده قاچاق و تأثیر مخرب آن در امر تولید، تجارت قانونی، سرمایه گذاری و اشتغال، خطر جدی و بزرگی است که باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد.

سرهنگ محمدهاشم قسام با گرامیداشت ۱۲ تیرماه سالروز ابلاغ فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز یک پدیده چند وجهی شامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است که جنبه اقتصادی آن مهمترین وجه این پدیده محسوب می‌شود.

او ادامه داد: خروج اقتصاد از مسیر سالم، کاهش تولید ناخالص ملی و در پی آن کاهش اشتغال و افزایش نرخ بیکاری از تبعات مستقیم قاچاق کالا، و همچنین ترویج فرهنگ مصرف گرایی، تغییر سبک زندگی و افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی از دیگر آثار آن است.

این مقام انتظامی افزود: هر چند نیروی انتظامی حمایت از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال صحیح و قانونی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز را وظیفه خود می‌داند، اما مبارزه با جرایم اقتصادی نیازمند همگرایی نهاد‌های متولی و عزم ملی است.

توقیف کالای قاچاق ۳ میلیاردی در کوه چنار

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان کوه چنار محموله قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ لطف الله محمدی افزود: در بازرسی از این خودرو، تعداد ۳۸ دستگاه کولر اسپلیت قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

او با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش کالای قاچاق کشف شده را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند، گفت: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار در پایان از شهروندان خواست در صورت اطلاع از وجود هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۴ دستگاه ماینرقاچاق در مهر

فرمانده انتظامی شهرستان مهر از کشف ۴ دستگاه ماینرقاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم الله کرمی اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان در پی دریافت خبری مبنی برنگهداری تعدادی دستگاه ماینر قاچاق در یکی از محلات این شهرستان، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او افزود: مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان ۴ دستگاه ماینر فاقد مجوز قانونی که درمدار و درحال استفاده بود، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر ارزش کالای مکشوفه را بنابر نظر کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد و تصریح کرد: در این راستا یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف کالای قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت: با توقیف یک دستگاه خودرو در محور‌های مواصلاتی مقادیری کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس شهرستان ممسنی ضمن بررسی تردد خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی، یک خودرو وانت را برای بازرسی متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو، تعدادی تلویزیون قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی ارزش این محموله کشف شده را یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: در این راستا یک متهم دستگیر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار