رییس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی گفت: مراکز نوآوری وسیله‌ای برای توسعه فرهنگ در دانشگاه‌ها و زیرمجموعه های آن هستند.

 کوروش پرند، رییس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: واحد‌های متقاضی استقرار در مراکز نوآوری و استفاده از خدمات مربوطه می‌بایست شرایط اولیه را داشته باشند. داشتن ایده نوآورانه دانش محور، حضور تمام وقت، ساختار شرکتی به این معناست که متقاضی جهت استقرار در قالب شرکت‌های فناور و شرکت‌های خلاق و یا دانش بنیان یا شرکت‌های آزمایشگاهی می‌بایستی به لحاظ حقوقی تعریف شده باشند.

رییس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: دانشگاه و صنعت در موازات هم مسیری را پیموده اند و تغییراتی کمی و کیفی در نتایج ایجاد کرده اند. مراکز نوآوری وسیله‌ای برای ترویج و توسعه فرهنگ و فعالیت‌های نوآوری و کارآفرینی در یک برنامه کلان دانشگاه و واحد‌های زیرمجموعه آن هستند.

او افزود: در بررسی و پذیرش واحد‌های پارک با اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه شهید بهشتی، تیم‌های مجری تحقیقات کاربردی یا توسعه‌ای بهره‌مند از پشتیبانی‌های مالی و خدماتی مراکز تحقیقاتی و اجرایی کشور و واحد‌هایی که فعالیت آن‌ها همسو با ایده یا محور‌های کاربردی واحد دانشگاهی است در اولویت قرار دارد.

به گفته پرند فرآیند پذیرش و استقرار در مراکز نوآوری با تکمیل و ارائه کاربرگ درخواست آغاز می‌شود. ایده به صورت مستقل و یا از طریق طرح‌های فراخوان مانند شرکت در طرح نوآ با تکمیل و ارائه کاربرگ استقرار در مراکز نوآوری واحد‌های دانشگاه ارسال می‌شود و در پایش اولیه، ارزیابی فنی ایده محوری توسط افراد متخصص و اساتید مرتبط با نظارت و هماهنگی شورای راهبردی مرکز انجام می‌شود.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار