هدیه ۲۱۴ میلیون دلاری آمازون به مدیرعامل جدید خود

شرکت آمازون قصد دارد به مدیر عامل جدید خود ۲۱۴ میلیون دلار سهام اعطا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، شرکت آمازون می‌خواهد به اندی جاسی Andy Jassy، مدیر عامل جدید این شرکت، ۶۱ هزار سهم (که در حال حاضر بیش از ۲۱۴ میلیون دلار ارزش دارد) اعطا کند. این مبلغ در طول ۱۰ سال به وی پرداخت خواهد شد.

در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر شده، شرکت آمازون اعلام کرد که ۶۱۰۰۰ سهم این شرکت در تاریخ ۵ ژوئیه اهدا و ثبت خواهد شد. این تاریخی است که آقای جاسی جانشین جف بزوس، اولین مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون (از زمان تأسیس آن در سال ۱۹۹۴) می‌شود.

جاسی ۵۳ ساله قرار است سکان هدایت این شرکت را از بنیانگذار آن جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان، تحویل بگیرد و بزوس به عنوان رئیس اجرایی آمازون کار را در این شرکت ادامه دهد. جاسی در سال ۱۹۹۷ در آمازون استخدام شد و به سرعت به عنوان ستاره‌ای امیدوار کننده توجه بزوس را جلب کرد. او قبلاً تجارت سودآور شرکت رایانش ابری Amazon Web Services را اداره می‌کرد.

هدیه ۲۱۴ میلیون دلاری آمازون به مدیرعامل جدید خود

ارزش دقیق و بالفعل این مقدار سهام، تا لحظه بسته شدن معاملات بورس آمریکا در روز جمعه، حدود ۲۱۴ میلیون دلار بوده و ارزش بالقوه آن، به نحوه معاملات سهم در سال‌های آینده بستگی دارد و جاسی را به رشد شرکتی که ارزش آن اکنون ۱٫۷۷ تریلیون دلار است، تشویق می‌کند. اگرچه آمازون برنامه واگذاری این سهام را فاش نکرده ، اما گذشته نشان می‌دهد که اهدا سهام این شرکت بلافاصله صورت نگرفته است.

جزئیات حقوق مدیرعامل جدید آمازون

بر اساس مدارک موجود، حقوق پایه آقای جاسی ۱۷۵ هزار دلار آمریکا است. متوسط حقوق و دستمزد سالانه آمازون در سال گذشته ۲۹۰۰۷ دلار آمریکا برای کلیه کارمندان تمام وقت، نیمه وقت و موقت این شرکت در سراسر جهان بود، البته به استثنای جف بزوس که حقوق پایه وی ۸۱۸۴۰ دلار بود.

جالب است بدانید که این سهام جف بزوس بنیانگذار آمازون است که وی را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان تبدیل کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.