نمایش «مردگان»، به سوالات مهم بشر امروزه پاسخ می‌دهد و انسان ها را وارد دنیای متفاوتی می‌کند.

امیرحسین انصاری کارگردان نمایش «مردگان» در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش توضیح داد: این اثر به سرپرستی گروه تندیس اجرا می‌شود و براساس نمایشنامه «مردگان بی کفن و دفن» اثر ژان پل سارتر نوشته شده است. این اثر به موضوعات و سوال‌های امروزی و مهم بشر می‌پردازد.

وی در ادامه درباره نمایش «مردگان» افزود: پیدا کردن مقصر برای این اتفاق ها  یکی از موضوعاتی است که سعی شده در این نمایش با برداشتی از نتیجه‌گیری سارتر، با مخاطب در میان گذاشته شود تا به دنبال جواب بگردیم و شاید بانیان این مسأله را بیابیم. این اثر با درون مایه درام و کمی طنز، به سبک رئال کار شده که در اجرای آن از شیوه جدید در میزانسن‌ها نیز استفاده شده است. نمایش می‌خواهد شباهت‌ها، تفاوت‌ها و علل پستی‌ها را شکافته و به درون مایه آن بپردازد.


بیشتر بخوانید


سارتر

این کارگردان در پایان درباره درون مایه این داستان توضیح داد: دست آخر این خود بیننده است که باید انتخاب کند و قضاوت را کنار بگذارد. داستانی که این نمایش دنبال می‌کند سرگذشت و روبرو شدن دو گروه مبارز است. هر دو گویی راه هدف و پیروزی خود را از دست داده و به دنبال مسائل حاشیه ای رفته‌اند. در این جدال برای یافتن مسیر همراه با خون آن‌ها جاری است. اشخاص سیاه و سفید جای خود را به خاکستری می‌دهند و در بحبوحه تاریکی این رویارویی، چراغی روشن است که شاید بتواند حقیقت را آشکار سازد.

این نمایش محصول گروه هنری تندیس است که در سال ۱۳۹۹، با نمایش‌های «با من حرف بزن»، «مجلس آذر»، «گرسنه‌ها»، «همبازی» و «برای لیلا» به کارگردانی حامد شیخی و «اسب‌های پشت پنجره» به کارگردانی مجتبی جعفری پور، به عنوان پرکارترین گروه تئاتر سال شناخته شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار