با تایید مقامات رسمی چین، سینما‌های منطقه گوانگ‌ژو در چین با کمتر شدن میزان مبتلایان کرونا، بازگشایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، سینما‌های گوانگ‌ژو مرکز استان گوانگ‌دونگ در جنوب غربی چین که یکی از مناطق حیاتی در گیشه این کشور محسوب می‌شود، بعد از حدود یک ماه تعطیلی به دلیل افزایش میزان مبتلایان کووید ۱۹، اکنون می‌توانند بازگشایی شوند و فعالیت خود را ادامه دهند.

سینما‌ها در برخی از مناطق این شهر که جمعت ۱۵ میلیونی را در خود جای داده است، بعد از هفتم ژوئن و نگرانی‌های مقامات از افزایش میزان مبتلایان جدید، تعطیل شدند. این سینما‌ها ۲۵ روز قبل از اینکه مقامات محلی تایید کنند که شیوع کرونا تحت کنترل آنهاست، تعطیل شده بودند.

این مقامات در بیانیه‌ای اعلام کردند: مکان‌های سربسته مرتبط با سرگرمی (سینمای، تئاتر، کافه‌های اینترنتی و سالن‌های کنسرت)، اماکن سربسته توریستی و ورزشی می‌توانند با اعمال رزرو و رعایت دیگر لزومات بهداشتی، با ظرفیت ۷۵ درصدی فعالیت کنند. سینمارو‌ها نیز هنوز ملزم هستند که از ماسک صورت و اسکن کدی که نشان دهنده سلامت آنهاست، استفاده کنند. در هنگام ورود نیز دمای آن‌ها اندازه گیری خواهد شد و فاصله ۱/۸ متری بین هر شخص باید رعایت شود.

در یکم ژوئیه در گوانگ‌دونگ، مجموعاً هشت مورد مبتلای جدید کرونا گزارش شد و به طور میانگین ۳ مورد مبتلای جدید در هفت روز گذشته در این منطقه که بیش از ۱۱۵ میلیون نفر ساکن آن هستند، به ثبت رسیده است.

سینما‌های این مناطق در حالی دوباره شروع به کار می‌کنند که فیلم مورد استقبال و تبلیغاتی «۱۹۲۱» و «پیشگام» از روز پنج‌شنبه و همزمان با صدمین سال تاسیس حزب کمونیست راهی سینما‌ها شده اند.

درام تاریخی «۱۹۲۱» که با حضور بازیگران مشهور چینی ساخته شده قرار است در آمریکا، بریتانیا، خاورمیانه، استرالیا، نیوزیلند و سنگاپور نیز اکران شود. این فیلم در روز افتتاحیه اکران ۱۲.۶ میلیون دلار فروش کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار