محرابی افشار داور بین المللی فوتسال درباره آخرین وضعیت خود قبل از حضور در مسابقات جام جهانی توضیحاتی را بیان کرد.

ابراهیم محرابی افشار داور بین المللی فوتسال کشورمان در گفت وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور خود در مسابقات جام جهانی که قرار است شهریور ماه در لیتوانی برگزار شود اظهار داشت: ۷۶ داور برای قضاوت مسابقات جام جهانی نامزد شدند. از ایران ۴ نفر در این لیست حضور داشتند. ایران تنها کشوری بود که ۴ نامزد برای قضاوت جام جهانی داشت. در نهایت ۳۸ نفر باید برای داوری در مسابقات جام جهانی انتخاب می‌شدند که از ایران این افتخار نصیب من و گلاره ناظمی شد. در لیست ابتدایی نام محمودرضا نصیرلو و زری فتحی هم قرار داشت، اما فیفا تصمیم گرفت من و گلاره ناظمی را به عنوان داور مسابقات جام جهانی انتخاب کند.

براساس عملکردی که داشتم به عنوان داور جام جهانی فوتسال انتخاب شدم

داور بین المللی فوتسال افزود: جای نصیرلو در بین داوران جام جهانی واقعا خالی است. نمی‌دانم فیفا چه معیار‌ی برای انتخاب داوران در نظر گرفته بود. در کلاس‌های آنلاینی که فیفا برگزار کرد، آزمون‌های مخصوص قوانین داوری گرفته شد. براساس عملکرد چند سال گذشته که در مسابقات بین المللی داشتم به عنوان داور جام جهانی انتخاب شدم. در هر صورت این افتخار بزرگی است که نصیب من شده است.


بیشتر بخوانید


به نمایندگی از تمامی داوران ایران در جام جهانی قضاوت خواهم کرد

محرابی افشار درباره سطح داوری مسابقات جام جهانی فوتسال گفت: مسابقات جام جهانی یکی از بزرگترین تورنمنت‌های فوتسال دنیا است و تمام کشور‌ها تلاش می‌کنند که در جمع ۲۴ تیم راه یافته به جام جهانی حضور داشته باشند. قطعا در مسابقات جام جهانی همه چیز در بالاترین سطح خودش برگزار می‌شود. امیدوارم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای قشر داوری فوتسال کشورمان باشم. این اتفاق قطعا زحمت و تلاش همه داوران کشورمان است و من به عنوان نماینده آن‌ها در مسابقات جام جهانی حضور خواهم داشت.

داوران فوتسال مظلوم‌تر هستند

داور بین المللی فوتسال درباره تفاوت‌هایی که بین داوران فوتسال و فوتبال وجود دارد بیان داشت: داوران فوتسال و فوتبال در کشور ما در یک سطح قرار دارند. به نظر من وضعیت فوتسال خیلی بهتر از فوتبال است، زیرا فوتسال موفق شد لیگ برتر و لیگ دسته اول را به موقع تمام کند. به نظر من سطح فوتسال قابل قبول‌تر از فوتبال است. همدلی در بین فوتسالی‌ها خیلی بیشتر از فوتبال است و به نظر من داوران فوتسال نسبت به فوتبال مظلوم‌تر هستند. دستمزد‌هایی که داوران فوتسال دریافت می‌کنند، خیلی کمتر از داوران فوتبال است.

۹۰ درصد از داوران ایران دارای شغل دوم هستند

محرابی افشار ادامه داد: جالب است همین الان از هر کدام از داوران فوتسال درباره دستمزد آنها سوال کنید هیچکدام نمی‌دانند چه مقدار دریافت می‌کنند. آنقدر دستمزد‌ها ناچیز است که داوران نمی‌توانند روی آن حساب کنند. به همین دلیل ۹۰ درصد از همکاران من شغل دوم دارند، زیرا اصلا نمی‌توان روی داوری به عنوان شغل ثابت حساب کرد.

داور بین المللی فوتسال درباره اینکه آیا VAR قرار است فصل بعد در لیگ برتر فوتسال هم راه اندازی شود عنوان کرد: من در جریان این موضوع قرار ندارم. درست است که در اروپا VAR را به صورت آزمایشی در چند لیگ معتبر راه اندازی کرده اند، اما شروع جدی این کار در مسابقات جام جهانی شروع خواهد شد. بعد از این مسابقات معلوم می‌شود که آیا می‌توان در تورنمنت‌های دیگر هم از VAR استفاده کرد یا خیر. VAR هزینه‌های خاص خودش را دارد.


بیشتر بخوانید


با توجه به شرایط بد اقتصادی آوردن VAR به ایران سخت است

محرابی افشار تصریح کرد: با شرایط بد اقتصادی که در کشور و به خصوص در فدراسیون فوتبال وجود دارد، آیا آوردن VAR به ایران امکان پذیر است؟ فوتبال که در کشور ما آنقدر بازتاب دارد هنوز موفق نشده این سیستم را راه اندازی کند، دیگر چه برسد به فوتسال که هزینه‌های خاص خودش را دارد. در هر صورت امیدوارم که این سیستم یک روزی هم در ایران راه اندازی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار