رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اعمال محدودیت‌های سخت کرونایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: با توجه به وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان و تبدیل ۴ شهرستان به وضعیت قرمز و ۸ شهرستان به وضعیت نارنجی، محدودیت‌های مربوط به شهر‌های قرمز و نارنجی در مورد این شهرستان‌ها اعمال می‌شود.

او افزود: بر این اساس، فعالیت همه صنوف درجه ۲ تا ۴ تعطیل است و تنها اصناف و دستگاه‌هایی که خدمات ضروری و امدادی عرضه می‌کنند می‌توانند فعالیت کنند.

دکتر موسوی گفت: تردد‌های شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد هم ممنوع است و رستوران‌ها نیز بصورت بیرون می‌توانند فعالیت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: همه تالار‌ها در شرایط نارنجی و قرمز در سطح استان تعطیل است.

او گفت: متاسفانه روند افزایشی کرونا را در استان در بخش‌های بیماران سرپایی و بستری شاهد هستیم.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه با خیز پنج کرونا با نوع دلتا، شهر‌های قرمز استان در حال افزایش است، افزود: عمده انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق بینی و دهان است و تاکید می‌شود این دو ناحیه کامل پوشیده شود.

فقط ۶۵ درصد مازندرانی‌ها ماسک استفاده می‌کنند

دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت: به دنبال خیز کرونا در استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور و افزایش سفر‌ها به مازندران سبب شد تا استان در پیک پنجم کرونا قرار گیرد.

او افزود: امشب و فردا صبح تعداد شهرستان‌های قرمز و نارنجی افزایش خواهد یافت و راهکار برون رفت از این بحران رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اعمال محدودیت‌های سخت گیرانه در شهر‌های قرمز و نارنجی است.

دکتر جلالی گفت: کرونای جهش یافته آفریقایی و هندی یا دلتا جهش یافته سرایت پذیری بالایی و بیش از دو برابری دارد بطوریکه در هر ساعت و روز چند ۱۰ تا چند صد برابر بیمار مبتلا به نوع جدید کرونا در استان خواهیم داشت.

او افزود: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هم اکنون در استان ۶۵ درصد است که برای مهار طغیان کرونا باید ۹۰ درصد همشهریان این دستور العمل‌ها را رعایت کنند.

دکتر جلالی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها تاکید کرد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار