تلاش کوالکام برای ساخت تراشه رقیب M۱

شرکت کوالکام به کمک مهندسان سابق اپل برای رقابت با تراشه M۱، می‌خواهد تراشه‌ای بهتر بسازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فون آرنا، کریستیانو آمون مدیر اجرایی کوالکام، فکر می‌کند که این شرکت در راه اندازی تراشه رقیب M۱ اپل تا سال آینده، در شرایط خوبی قرار دارد. البته از قضا، این عمدتا به لطف اپل است.

کوالکام پیش از این شرکتی را خریده بود که توسط مهندسان اپل تاسیس شده بود. در اوایل سال جاری، شرکت کوالکام Nuvia را خریداری کرد، یک شرکت مبتنی بر تراشه که توسط مهندسان سابق اپل تاسیس شده است. این شرکت قصد دارد فناوری Nuvia را در قطعات پرچمدار تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ و تراشه‌های شبکه خود قرار دهد.

همکاری کوالکام با مهندسان سابق اپل و گوگل

سه بنیانگذار اصلی شرکت Nuvia (جرارد ویلیامز سوم، مانو گولاتی و جان برونو) پیش از این در نقش‌های اصلی برای اپل و گوگل کار کرده اند. اپل هم به دلیل استفاده از منابع خود برای کار بر روی فناوری Nuvia، پرونده‌ای را علیه ویلیامز تشکیل داده بود.

تلاش کوالکام برای ساخت تراشه رقیب M۱

اپل که مدت‌ها است برای آیفون، آیپد و ساعت‌های خود، خودش تراشه می‌سازد، سال گذشته از پردازنده جدیدی بر اساس طرح‌های Arm رونمایی کرد که M۱ نام دارد. این سیستم عامل مکینتاش و آیپد پرو‌های جدید را تأمین می‌کند. بنیانگذاران Nuvia ظاهراً روی M۱ نیز کار کرده اند.

گفته می‌شود M۱ بسیار سریعتر و کم مصرف‌تر از تراشه‌های رقبای خود یعنی اینتل و AMD است. هنگامی که این خبر اعلام شد، تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که این اقدام اپل، می‌تواند سایر تأمین کنندگان را برای طراحی تراشه‌های مشابه ترغیب کند؛ و حالا، کوالکام تایید کرده است که قصد دارد سال آینده تراشه سفارشی جدیدی را برای سازندگان لپ تاپ راه اندازی کند. این شرکت می‌گوید که این تراشه آینده "بهترین تراشه در بازار" خواهد بود و Nuvia کلید این جاه طلبی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار