نخستین دوره توانمندسازی گروه‌های سرود قلعه گنج و زهکلوت به همت حوزه هنری کرمان و با مشارکت بنیاد علوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حوزه هنری استان کرمان با همکاری بنیاد علوی و با در نظر داشتن ظرفیت، بوم و فرهنگ اصیل منطقه قلعه گنج و زهکلوت و با انجام نیاز سنجی میدانی، مجموعه‌ای از برنامه‌ها را برای آموزش و توانمندسازی هنرمندان و گروه‌های هنری این منطقه تدراک دیده که یکی از این برنامه ها برگزاری نخستین دوره توانمند سازی گروه‌های سرود با حضور مجتبی یداللهی، مدرس این دوره آموزشی در سالن اجتماعات بنیاد علوی شهر قلعه گنج است. 

مجتبی یدالهی، مدرس دوره توانمندسازی گروه‌های سرود در این دوره یک روزه با اشاره به رشد اقتصادی در قلعه گنج و زهکلوت طی سال‌های اخیر گفت: اقتصاد و فرهنگ، ۲ روی یک سکه محسوب می‌شوند و باید همزمان با کار اقتصادی، شاهد انجام فعالیت‌های فرهنگی و رشد آن نیز در این منطقه باشیم.

او افزود: قلعه گنج و زهکلوت، معدن استعداد‌هایی است که برای شکوفا شدن فقط نیاز به توجه و حمایت دارند و این توجه و حمایت، گاه با برگزاری دوره آموزشی یک روزه  محقق می شود و گاه با شنیدن درد و دل‌های هنرمندی که به دور از هیاهو‌ها و زرق و برق شهر‌های پرجمعیت و جامعه هنری مدرنیزه شده با حفظ اصالت فرهنگ خود به خلق هنر و آثار هنری می‌پردازد، صورت می گیرد. 

یداللهی بیان داشت: سرزمین‌های حوزه تالاب جازموریان، سرزمین آوا‌ها و نوا‌های سحرآمیز و محسور کننده است و این ویژگی به نسل جوان مردمان این منطقه نیز به ارث رسیده است و  می توان با آموزش صحیح و اصولی، شاهد گروه‌های سرود و خواننده‌هایی باشیم که در عرصه ملی حرف‌های فراوانی برای گفتن داشته باشند. 

در نخستین دوره توانمندسازی گروه‌های سرود به مباحثی همچون: باید‌ها و نباید‌ها در اداره گروه سرود، جایگاه مسائل تربیتی در گروه سرود، استعدادیابی و ارتباط گرفتن با خانواده ها، اصول صدا سازی و تربیت گوش و صدا پرداخته شد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.