سفیر آمریکا در روسیه دیدار با وزیر امور خارجه روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت همکاری واشنگتن و مسکو بیشتر خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه دیدار روز پنجشنبه خود با معاون وزیر امور خارجه روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت آن‌ها بر سر همکاری بیشتر با یکدیگر توافق کردند.

 سفیر آمریکا در روسیه به ریانووستی، خبرگزاری بین المللی روسیه گفت: «من با معاون وزیر خارجه روسیه ملاقات کردم. جلسه مثبتی بود و ما مشتاقانه با یکدیگر همکاری می‌کنیم.»

بر اساس گزارش اسپوتنیک، این جلسه حدود ۹۰ دقیقه به طول انجامید.

چندی پیش، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود درباره مسئله ویزا و تلاش برای عادی سازی مأموریت‌های دیپلماتیک با جان سالیوان، سفیر آمریکا که به مسکو بازگشته، گفتگو خواهد کرد.

ریابکوف اعلام کرده بود: من نمی‌دانم سفیر آمریکا با چه هدفی از واشنگتن  به روسیه آمده است. اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا سیاست‌ها و اهداف آنها در کشورمان را برای ادامه روابط درک کنیم.

جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه و آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین دو کشور برای مشورت به کشور‌های خود بازگشتند.

با این حال، در نشست روسیه و آمریکا در ژنو، روسای جمهور ولادیمیر پوتین و جو بایدن در مورد بازگشت سفرا به توافق رسیدند.

پوتین و بایدن در بیانیه مشترک خود پس از این دیدار اعلام کردند: روسیه و آمریکا به‌زودی گفت‌وگوی جامع دو جانبه درباره ثبات راهبردی را آغاز می‌کنند.

در ۱۵ آوریل، آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال کرد. روسیه نیز در پاسخ ۱۰ دیپلمات آمریکایی را عنصر نامطلوب اعلام کرد و به آن‌ها تا ۲۱ مه مهلت داد این کشور را ترک کنند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار