حریرچی گفت: برای اولین بار در چند روز اخیر میزان موارد سرپایی و بستری کرونا در استان سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری فراتر رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که در سفر به استان سیستان و بلوچستان برای رسیدگی به وضعیت بحرانی کرونا در این استان به سر می‌برد، در ارتباط ویدیو کنفرانسی اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی و فاصله گذاری اجتماعی در اوج گیری‌های قبلی کرونا میزان آمار بستری و مرگ و میر حتی به متوسط کشوری نرسیده بود، باید توجه داشت ایمنی اکتسابی چندانی نسبت به سایر استان‌ها در این استان وجود ندارد.

حریرچی افزود: از طرفی ویروس دلتا از جنوب شرقی وارد کشور شده است و با توجه به خواستگاه این ویروس در هند و شرایطی که در افغانستان به وجود آمده احتمال افزایش مهاجرت به ایران از مسیر‌های مختلف وجود دارد. همچنین شاهد افزایش موارد بیکاری در این استان هستیم و هم اکنون ٧٢٠ بیمار کرونایی بستری در استان سیستان و بلوچستان داریم و برای اولین بار در چند روز اخیر میزان موارد سرپایی و بستری از متوسط کشوری فراتر رفته است.

برای واکسیناسیون کشور به ١٢٠ میلیون دز واکسن نیاز داریم

معاون کل وزارت بهداشت بیان کرد: واکسیناسیون تنها راه موجود برای رسیدن به ایمنی جمعی و بازگشت به زندگی عادی و رفع محدودیت هاست و به دلیل تحریم‌ها و ملی گرایی سایر کشور‌ها در واردات دچار مشکل بودیم. در حال حاضر واکسیناسیون با واکسن‌های وارداتی انجام می‌شود و تعدادی واکسن برکت توزیع شده است. نباید عجله کرد و در آینده نزدیک واکسیناسیون با منابع داخلی انجام خواهد شد. در هفته‌های آینده استفاده از واکسن داخلی به صورت تصاعدی انجام خواهد شد.

حریرچی گفت: واکسن پاستوکووک دیروز مجوز مصرف اضطراری گرفت و مدتی طول می‌کشد تا واکسن پاستور به چرخه واکسیناسیون کشور اضافه شده و به تیراژ تولید یک میلیون دز در ماه برسد. در ماه‌ها و هفته‌های آینده به تیراژ چند میلیونی و بالای ١٠ میلیون دز خواهیم رسید و ما برای واکسیناسیون کل کشور به ١٢٠ میلیون دز واکسن نیاز داریم.

معاون کل وزارت بهداشت با درخواست از مردم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: می‌دانیم مردم در فشار قرار دارند و از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، اما خواهش می‌کنیم مردم به ویژه در استان‌های جنوبی همکاری کنند تا با رعایت دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون سریع و گسترده در آینده نزدیک بتوانیم از بیماری رهایی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۰ تير ۱۴۰۰
نباید عجله کرد ....
آخرین اخبار