فرهادی گفت: با افزایش شهر‌های قرمز، محدودیت‌های کرونایی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌وگوی زنده تلفنی با برنامه «مثبت سلامت» اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور اعمال محدودیت‌های کرونایی گروه‌های شغلی را به چهار دسته یک، دو،سه و چهار تقسیم کرده و محدودیت ها توسط فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا به سراسر کشور ابلاغ شده است.

او افزود: اگر مسیر شهر‌ها را از قرمز به سمت زرد و آبی طی کنیم محدودیت‌ها کاهش پیدا می‌کند و به عکس نیز این مسیر افزایش می‌یابد.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: شهر‌های قرمز در حال افزایش است بنابراین محدودیت‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

فرهادی با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و افزایش واکسیناسیون در کشور تنها راه مهار و کنترل بیماری است، افزود: پیک پنجم یا شیوع سوش هندی و یا دلتا هنوز در کشور همه گیر نشده است براین اساس باید اقداماتمان را سخت گیرانه‌تر کنیم و استفاده از ماسک را فراموش نکنیم.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تردد، تجمع و عدم تهویه مناسب عامل اصلی گسترش بیماری است، گفت: وزارت بهداشت با مسافرت کلا مخالف است، اما عملاً نمی‌توانیم این موضوع را به صفر برسانیم. سعی شده تا بر روی خودرو‌های شخصی کنترل صورت گیرد، بنابر آمار ۹۴ درصد تردد‌ها در خصوص ماشین‌های شخصی است.

او با اشاره به اینکه ۶ درصد تردد‌ها از طریق حمل و نقل‌های برون شهری، ریلی و هوایی است، بیان کرد: حجم عظیمی مسافر با خودرو شخصی جابجا می‌شدند که قابل مقایسه با سیستم حمل و نقل عمومی نیست.

فرهادی با اشاره به اینکه برخی از کشور‌ها فاصله گذاری فیزیکی را به خوبی رعایت نمی‌کنند، گفت: واکسن صددرصد ایمنی ایجاد نمی‌کند و ایمنی جمعی هم نیز هنوز حاصل نشده است بنابراین باید به همراه انجام واکسیناسیون، شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود.

او یادآوری کرد: هنوز تصمیم قطعی در خصوص مدارس اتخاذ نشده است اما پیش بینی ما بر این است که آموزش به صورت حضوری باشد البته ممکن است که مخلوطی از آموزش حضوری و غیرحضوری را هم نیز داشته باشیم. استادان، دانشجویان و معلمان را نیز در این مسیر واکسینه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار