رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان گفت: پایش کشتارگاه‌های دام و طیور با هدف نظارت بر فرآورده‌های گوشتی انجام می‌شود.

عبدالله محمدحسنی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حفظ سلامت گوشت قرمز و مرغ از تولید تا مصرف با اهمیت توصیف کرد و گفت: کشتارگاه‌های دام و طیور نقش برجسته‌ای در تولید محصول سالم و حفظ سلامت مصرف کنندگان ایفا می‌کنند.

او با بیان اینکه رعایت اصول بهداشتی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان منجر به تولید محصول سالم و باکیفیت می‌شود، افزود: شناسایی فاکتور‌های خطر و نقاط بحرانی جهت بهبود و ارتقاء محصول تولیدی در سطح این واحد‌ها هدف از اجرای این طرح است.

محمدحسنی اظهار کرد: این طرح در کشتارگاه‌های دام و طیور خوزستان مطابق با برنامه‌های زمان بندی شده اداره کل دامپزشکی استان و به صورت هدفمند اجرا می‌شود که در فاز اول ۱۷۴ نمونه اخذ شد که از این تعداد ۵۸ نمونه از محصولات تولیدی و ۱۱۶ نمونه از سطوح کار و دست کارگران بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این طرح شاخص‌های بهداشتی توتال کانت و توتال ایکولای در محصولات تولیدی، سطوح دست کارگران، سطوح کار و تجهیرات واحد‌های مذکور مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، ادامه داد: با توجه به مخاطرات استفاده از گوشت دام و طیور زنده که به صورت غیرمجاز و غیر بهداشتی در سطح معابر شهری و بین جاده‌ای کشتار و عرضه می‌شوند، از شهروندان خواهشمندیم جهت حفظ سلامت جامعه و خانواده خود از محصولات تولید شده در کشتارگاه‌های دام و طیور استان که تحت نظارت ناظران و بازرسان بهداشتی و شرعی انجام می‌شود، استفاده کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.