​دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۵۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید قدیر مرتضوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته ۵۵۰ هزار نفر از مردم این استان در تمامی کانون‌های هدف در چارچوب سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

او اضافه کرد: این میزان آموزش نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش دارد.


بیشتر بخوانید


او افزود: در سال گذشته سه هزار و ۲۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط، ۵۲ باند منهدم و یک‌هزار و ۴۶۶ معتاد دستگیر شدند که از این تعداد ۱۵۰ نفر معتاد متجاهر بوده‌اند.

مرتضوی به وجود ۱۹۸ خودروی توقیفی در انبار مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۱۴۴ خودرو در سال گذشته توقیف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۷ درصد افزایش داشته است.

او یادآور شد: در سال گذشته ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل فروش خودرو‌های توقیفی عرضه مبارزه با مواد مخدر در استان درآمدزایی و برای برنامه‌های مقابله با مواد مخدر هزینه شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ تعداد خانواده‌های آسیب‌دیده ناشی از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و زندان این استان چهار هزار و ۵۱۳ مورد بود.

او گفت: در این مدت چهار هزار و ۹۵۳ نفر از جمعیت استان زیرپوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در محیط خانواده قرار گرفتند و در سال گذشته پذیرش معتادان در مراکز دارویی و اقامتی ۲۷ هزار و ۹۴۹ نفر بود.

مرتضوی افزود: در این مدت ۲۶ نفر در استان بر اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند که نسبت به سال قبل از آن ۱۳ درصد کاهش دارد.

مرتضوی اضافه کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در میان استان‌های هم‌ردیف خود در گروه ج کشور، رتبه نخست را در سال ۱۳۹۹ کسب کرد.

انتهای پیام/خ

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار