استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲ طرح اولویت‌دار پژوهشی در استان به حوزه مقابله با مواد مخدر اختصاص داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: امسال ۲ طرح اولویت‌دار پژوهشی در استان به حوزه مقابله با مواد مخدر اختصاص داده شود.

او افزود: یکی از این طرح‌ها به بررسی عوامل اعتیاد بانوان و طرح دیگر به شناسایی اقدامات و راهکار‌های مقابله با اعتیاد اختصاص یابد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: شناسایی عوامل مؤثر در گرایش افراد جامعه به‌خصوص بانوان به استفاده از مواد مخدر و راهکار‌های پیشگیری از آن باید در تحقیق و پژوهش‌های علمی مورد بررسی قرار گیرد.

او ادامه داد: برای تحقیق و پژوهش در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید امکانات، تجهیزات و اعتبارات بیشتری اختصاص داده شود.

عباسی گفت: برای موفقیت‌های بیشتر در عرصه مقابله با مواد مخدر باید ایجاد مراکز فرهنگی، افزایش سطح سواد، ایجاد اشتغال قبل، حین و بعد از اعتیاد، سخت کردن دسترسی به مواد مخدر، اشاعه و تقویت معنویت در جامعه و خانواده‌ها، توصیه به جامعه و خانواده‌ها برای کنترل فرزندان، مردمی و همگانی کردن مبارزه با مواد مخدر، استفاده از تجریه‌های موفق در سطح بین‌المللی و پُررنگ کردن حس مسوولیت در رسانه‌ها ضروری است.

او افزود: ارتقای کمی و کیفی وضعیت آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها، آموزش و مشاوره در حوزه مبارزه و مقابله با مواد مخدر در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط در چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.